کد خبر: 528915
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۵۴:۱۰
| |

تأیید جریمه 50 میلیاردی اپراتورها برای ایجاد اختلال در «کلاب‌هاوس»

هیأت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری به رد شکایت «شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل» و «توسعه مبین» نسبت به مصوبه هیأت وزیران در خصوص جریمه اپراتورهای اخلال‌کننده و مسدودکننده شبکه اجتماعی کلاب هاوس رای داد.

تأیید جریمه 50 میلیاردی اپراتورها برای ایجاد اختلال در «کلاب‌هاوس»
کد خبر: 528915
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۵۴:۱۰

هیأت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری شکایت «شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل» و «توسعه مبین» نسبت به مصوبه هیأت وزیران در خصوص جریمه اپراتورهای اخلال‌کننده و مسدودکننده شبکه اجتماعی کلاب هاوس را رد کرد.

به گزارش فارس، هیات وزیران طی مصوبه‌ای در اردیبهشت ماه سال جاری مقرر کرد برای اپراتورهایی که در نرم افزار کلاب‌هاوس اختلال ایجاد کردند جریمه روزانه تعیین شود. طبق این مصوبه اپراتورها ملزم شدند ظرف ۲۴ ساعت از زمان اعلام رگولاتوری، نسبت به رفع محدودیت، رفع اختلال یا انسداد اقدام کنند و تا زمان رفع تخلف نیز روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان جریمه برای آنها درنظر گرفته شد.

با این حال با شکایت شرکت ایرانسل و توسعه اعتماد مبین در دیوان عدالت اداری، دستور موقت عملیات اجرایی مصوبه هیات وزیران صادر و موضوع جهت رسیدگی بیشتر به هیات تخصصی ارجاع داده شد.

نهایتا حالا با گذشت نزدیک به ۷ ماه هیات تخصصی اداری و امور عمومی در رای روز ۲۷ آذر خود، مصوبه مورد شکایت را در حدود اختیارات قانونی دانسته و حکم به رد شکایت صادر کرد.

مجمع دیوان عدالت اداری در دادنامه خود تأکید کرده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند طبق مصوبه دولت دوازدهم جریمه‌های تعیین شده را از اپراتورها به دلیل اختلالی که از فروردین ماه در کلاب هاوس ایجاد کرده‌اند دریافت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها