کد خبر: 528792
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۶:۴۰:۴۸
| |

قالیباف، رئیس مجلس:

تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار ناکارآمد اجرایی است

رئیس مجلس با بیان این که تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار سنگین و ناکارآمد اجرایی است، گفت: اداره کشور باید مسئله محور باشد به این معنی که اولویت ها را بشناسیم و پیشران های تحول اقتصادی را شناسایی کرده و پروژه ها را براساس آن تعریف کنیم.

تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار ناکارآمد اجرایی است
کد خبر: 528792
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۶:۴۰:۴۸

محمدباقر قالیباف ظهر امروز (یکشنبه 5 دی ماه) در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار داشت: بازدید امروز از این جنبه اهمیت داشت که بحث علمی و فناورانه نقش زیادی در آن ایفا می کرد و نشان داد می توانیم به متخصصان داخلی در حوزه های مختلف اعتماد و تکیه کنیم. همچنین شاهد بودیم اقدامات خوبی در زمینه استفاده از تکنولوژی های نوین و انتقال فناوری انجام شده است.

به گزارش فارس، وی افزود: یکی دیگر از نکات بارز این نمایشگاه این بود که همزمان با توسعه علم به ویژه در حوزه سلولی و پزشکی و حرکت در مرز دانش، این دستاوردها در حوزه صنعت و سلامت به کار گرفته می شود.

قالیباف با تاکید بر لزوم حرکت علمی کشور براساس نیازهای روز جامعه گفت: علم و توسعه فناوری حرکتی مطلوب و قابل احترام است، اما در اداره کشور باید مسئله محور باشیم، به نحوی که اولویت ها را بشناسیم و پیشران های تحول اقتصادی را شناسایی کرده و پروژه ها را براساس آن تعریف نماییم و همه ظرفیت های کشور را در این مسیر پای کار بیاوریم.

رئیس مجلس تصریح کرد: در حوزه استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ما باید برنامه ریزی مطلوبی انجام دهیم، متاسفانه ما در حوزه صنعتی کردن ظرفیت های علمی و سرمایه گذاری مشکل داریم و باید این نقدینگی لجام گسیخته را به سمت صنعت سوق دهیم، به ویژه در شرایط تحریم که با موانع سرمایه گذاری خارجی مواجهیم، لازم است از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری های این حوزه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار سنگین و ناکارآمد اجرایی است، گفت: لازم است سرمایه گذاری به سمت نهادهای غیردولتی که پیشران تحول کشور است، هدایت شود.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: برای اصلاح این ساختار در قانون بودجه 1400 اقدامات مطلوبی انجام شد، اما مجلس حتما تلاش خواهد کرد در برنامه توسعه هفتم و لایحه بودجه 1401 هدفگذاری را به نحوی انجام دهد تا با کمک جوانان توانمند و پیشکسوتان، تحول و امید در کشور ایجاد شود.

* تاکید رئیس مجلس بر تامین محصولات مورد نیاز کودکان پروانه ای

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه جهاد دانشگاهی ضمن حضور در غرفه پژوهشکده زخم جهاد دانشگاهی و سایر بخش‌های فعال در حوزه پزشکی از نزدیک با دستاوردهای این بخش آشنا شدند که بخشی از آن مربوط به ساخت و بومی سازی پانسمان بیماران پروانه‌ای بود و در جریان این بازدید دکتر قالیباف ضمن تأکید بر اینکه امروز یکی از موضوعاتی که در این حوزه باید دنبال شود، کمک به کودکان پروانه‌ای برای تأمین نیازهای خود است، گفت: در این دو سال مشکلات زیادی را از این بچه ها به من اطلاع دادند و لازم است هر چه سریعتر محصولات این چنینی با توجه به محدودیت‌های واردات در اختیار جامعه هدف و بیماران قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها