از سوی آموزش و پرورش اعلام شد:

امتحانات «غیرنهایی» مقاطع متوسطه «حضوری» برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات غیرنهایی نوبت اول برای پایه هفتم تا دوازدهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: در برخی رسانه‌ها مطالبی تحت عنوان غیرحضوری بودن امتحانات غیرنهایی مطرح شده که تکذیب می‌کنیم.

امتحانات «غیرنهایی» مقاطع متوسطه «حضوری» برگزار می‌شود
کد خبر: 528714
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۲:۵۰:۲۴

خسرو ساکی درباره روند برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان توضیح داد و گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهمی که در امتحانات خرداد و شهریور قبل نتوانسته بودند حدنصاب قبولی را در تمام دروس کسب کنند از دوم دی ماه آغاز شده است و تا ۲۷ ام ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حوزه‌بندی در سطح کشور انجام شده و بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در شاخه نظری مشغول شرکت در امتحانات هستند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام حوزه‌های اجرا ملزم شده‌اند پروتکل‌های اجرایی را که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ شده است را رعایت کنند گفت: بازرسانی هر روزه از حوزه‌های امتحانی بازدید می‌کنند تا کم و کیف برگزاری امتحانات و رعایت پروتکل‌ها را چک کنند.

ساکی افزود: در باره امتحانات غیرنهایی نوبت اول برای پایه هفتم تا پایه دوازدهم نیز امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود. برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تنظیم و با کمک همکاران مدرسه اجرا می‌شود. برگزاری این امتحانات تا پایان دی ماه باید انجام شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در برخی رسانه‌ها مطالبی تحت عنوان غیرحضوری بودن امتحانات غیرنهایی مطرح شده که  تکذیب می‌کنیم گفت: تا این لحظه برنامه آموزش‌وپرورش برای امتحانات نوبت اول، «حضوری» است. علت این است که ارزشیابی تحصیلی تابعی از چگونگی فعالیت مدارس است. طبق آیین نامه بازگشایی مدارس، از اول آذرماه تمام مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت می‌کنند بنابراین ارزشیابی نوبت اول هم حضوری است.

ساکی  اضافه کرد: حال اگر مدرسه‌ای استثنائا شرایطی پیدا کرد و بنا شد با مجوز اداره آموزش و پرورش منطقه امتحاناتش غیرحضوری برگزار شود قطعا توسط مدرسه و پس از اخذ مجوز با دلایل موجه از آموزش و پرورش منطقه، روند به اولیاء اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها