کد خبر: 528674
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۱:۰۶:۰۱
| |

دبیر کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد:

۱۱۰ کشور درگیر سویه امیکرون

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه ورود مسافر از ۱۲ کشور ممنوع است، درباره سایر کشورها توضیحاتی ارائه کرد.

۱۱۰ کشور درگیر سویه امیکرون
کد خبر: 528674
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۱:۰۶:۰۱

«حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کرونا اولین بار نیست که با یک سویه جدید دوباره خود را رونمایی می‌کند و قطعا آخرین بار هم نیست. بنابراین سویه‌های جدید نباید باعث وحشت شوند، اما باید توجهات ما را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: نکته اول که در خصوص سویه امیکرون مطرح است، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در اماکن شلوغ برای مسائل غیرضروری،‌ عدم برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات فامیلی و خانوادگی و ضرورت تهویه هوا در محیط است و این موارد از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: همچنین براساس آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده است باید تزریق واکسن انجام شود و افرادی که واکسن دوز اول را زده‌اند، حتما نوبت دوم را تزریق کنند و کسانی که بیش از سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌شان می‌گذرد حتما برای تزریق دوز سوم یا بوستر واکسن اقدام کنند.

قاسمی درباره محدودیت‌ها گفت: یک سری محدودیت در ترددهای مرزی ابلاغ شده است و ممنوعیت ورود مسافر از ۱۲ کشور در نظر گرفته شده است، این ۱۲ کشور شامل ۸ کشور آفریقایی که منشاء عامل سویه امیکرون هستند و همچنین ۴ کشور اروپایی که سویه امیکرون در این کشورها گردش بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته است.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت اعلام کرد ۱۱۰ کشور درگیر سویه امیکرون هستند، تصریح کرد: ما در مورد مرزهای زمینی که با کشورهای همسایه داریم محدودیت ۱۵ روزه‌ای را در نظر گرفته‌ایم. این محدودیت شامل ۷ گروهی که دارای ضرورت هستند کمافی‌السابق نمی‌شود. ورود این ۷ گروه نیز براساس رعایت پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی صورت می‌گیرد و برای سایر گروه‌ها نیز در حال حاضر ممنوعیت ورود در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در مورد ورود مسافران از سایر کشورها نیز مقرر شد همراه داشتن کارت واکسیناسیون و تست پی‌سی‌آر منفی برای آنها الزامی باشد. همچنین رعایت پروتکل‌ها و بهداشت فردی و اجتماعی نیز الزامی است و افراد مشکوک شناسایی شده و از آن‌ها تست فوری اخذ می‌شود همچنین در صورت نیاز از این افراد تست پی‌سی‌آر اخذ خواهد شد و در نهایت اگر مشکلی داشتند به قرنطینه منتقل خواهند شد.

قاسمی گفت: همچنین مقرر شد چنانچه محدودیت‌هایی برای حوزه‌های ۵ گانه نیاز باشد در ستاد مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر نیز مدیریت هوشمند همچنان در حال انجام است و کنترل‌ها در بستر سامانه امید انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها