کد خبر: 528668
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۰:۵۶:۰۷
| |

مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر:

129 ساختمان پرخطرتر از پلاسکو در تهران داریم

عضو شورای شهر تهران از وجود 129 ساختمان پرخطر در سطح شهر تهران که از پلاسکو هم بحران آفرین تر هستند، خبر داد.

129 ساختمان پرخطرتر از پلاسکو در تهران داریم
کد خبر: 528668
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۰:۵۶:۰۷

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی بر رعایت اصول ایمنی تاکید کرد و گفت: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسان ها، و همچنین حفظ و نگهداری بهینه و بهسازی  تجهیزات از موضوعاتی است که توصیه شده و  مقررات و ضوابط سختی برای رعایت آنها به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش فارس، وی در جایگاه نماینده تهران  افزود: هر ساله باید شاهد چه تعداد حادثه باشیم که  تغییر رویکرد و مدیریت خطر از سوی  مسئولان اجرایی رخ دهد.

عضو شورای شهر تهران از وجود 129 ساختمان بسیار پرخطر در سطح شهر تهران که از پلاسکو هم خطرناک تر و بحران آفرین تر هستند خبر داد و اظهار داشت: اگر به اینها توجه نشود قطعا یک حادثه و بحران دیگری به وقوع خواهد پیوست و جلوی آن را نمی‌توانیم بگیریم.

وی افزود: اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست اما این واقعیت در تهران وجود دارد، که در حدود  3 هزار 500 ساختمان شناسایی شده پرخطر و 23 هزار و 189 ساختمان میان خطر داریم.

وی با بیان اینکه باید همه دستگاهها در این باره فکری کنند، در تذکری گفت: در سومین جلسه شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به تهیه سند تحویل و  تحول شهر شده و  زمان آن به اتمام رسیده و ریاست شورا باید دستور دهند که با توجه به پایان زمان مقرر شهردار گزارشی را در این خصوص دهند چراکه حتی بعضی از اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته افتاده بی‌ارتباط با این گزارهاش نخواهد بود. و مردم باید بدانند ریشه برخی از موضوعات کجاست.

وی افزود: حتما در سند تحول باید به صورت ریشه ای به این مسائل پرداخته شود تا ساختمان های پرخطر شناسایی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها