کد خبر: 528529
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۴:۳۹:۱۶
| |

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

برای بیش از ٢۴٠ هزار نفر در کرمانشاه پزشک خانواده تعیین شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از اجرای طرح پزشک خانواده در استان خبر داد و گفت: برای ٢۴٣ هزار نفر در استان کرمانشاه پزشک خانواده تعیین شده است.

برای بیش از ٢۴٠ هزار نفر در کرمانشاه پزشک خانواده تعیین شده است
کد خبر: 528529
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۴:۳۹:۱۶

امید قادری  اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم در دست اقدام سازمان بیمه سلامت ایران، طرح پزشک خانواده شهری یا طرح بیمه سلامت همگانی با نظام ارجاع است.

به گزارش تابناک، وی افزود: یکی از صندوق‌های این سازمان به نام "بیمه سلامت همگانی" است که در استان کرمانشاه جمعیتی بیش از ۳۵٠ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) که تحت عنوان سایر اقشار ارجاع یک گنجانده می‌شوند نیز شامل این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از مرداد ماه در استان آغاز شد و اکنون (در استان) با ۱۴۹ پزشک برای بیش از ۲۴۳ هزار نفر پزشک خانواده تعیین کردیم.

قادری بیان کرد: از آنجا که بیمه شدگان این صندوق بابت دریافت دفترچه پول پرداخت نکرده یا با حداقل هزینه دفترچه دریافت می‌کردند، بر اساس اعلام قانون گذار فقط حق مراجعه به مراکز دولتی را داشته و امکان دریافت خدمات درمانی از آنجا را داشتند، با اجرا شدن این طرح، افراد دارای پزشک خانواده می‌توانند مراجعه و ویزیت شوند، همچنین امکان استفاده از بخش خصوصی را نیز دارند.

وی ادامه داد: از تمامی پزشکانی که تقاضای مشارکت در این طرح را دارند، خواهشمندیم درخواست خود را به اداره بیمه سلامت در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل بیمه سلامت ارائه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: این طرح دارای ٣ حالت است، در صورتی که پزشک تک شیفت باشد، هر هزار نفر برای یک پزشک منتسب شده، اگر ۲ شیفت باشد، ۲ هزار نفر را منتسب و در صورتی که پزشک فقط بیمه شدگان بیمه سلامت را ویزیت کند در تک شیفت یک هزار و ۵٠٠ نفر و در ۲ شیفت تا ۳ هزار نفر را تحت پوشش او قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی مراکز درمانی و بیمه شدگان است و افراد برای دستیابی به اطلاعات لازم از پزشک خانواده خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری نمایند، به این ترتیب پزشک خانواده فرد و محل مراجعه او مشخص می‌شود.

قادری افزود: افرادی که تا کنون پیامک دریافت نکرده و پزشک خانواده برای آن‌ها منتسب نشده، می‌توانند از خدمات درمانی مراکز دولتی استفاده کنند، اما سایرین (افرادی که پزشک خانواده برای آن‌ها مشخص شده) جهت دریافت خدمات در بخش‌های خصوصی، دولتی و خیریه باید حتما نظام ارجاع را رعایت کنند، در غیر این صورت هزینه آن‌ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی در پایان گفت: در استان کرمانشاه شماره تماس ۳۷۲۴۱۸۴۹ و داخلی ۲۴٠ آماده هر نوع پاسخگویی، سوال، پیشنهاد و انتقاد در خصوص پزشک خانواده شهری است، در صورتی که تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه شدگان در صندوق بیمه سلامت همگانی تا تاریخ ۱۴٠٠/۹/۳٠ به پایان رسیده به صورت سیستمی و خودکار تا ۱۴٠۱/۳/۳۱ تمدید شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها