کد خبر: 528439
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۹:۲۹:۴۵
| |

محمدعلی محسنی بندپی،نماینده مجلس:

افزایش حقوق رزیدنت ها در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به شرایط رزیدنت‌ها و پرستاران در دستور کار کمیسیون بهداشت است.

افزایش حقوق رزیدنت ها در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد
کد خبر: 528439
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۹:۲۹:۴۵

محمدعلی محسنی بندپی  در مورد سختی کار رزیدنت‌ها گفت: برای اینکه رزیدنت‌ها کار را یاد بگیرند؛ زیر نظر پزشک متخصصی کار می‌کنند و تا پایان دوره فارغ التحصیلی فشار کاری بسیاری را تحمل می‌کنند اما متاسفانه حقوق بسیار کمی را بابت این تلاش شبانه روزی دریافت می‌کنند. باید به جزئیات و سختی کار رزیدنت‌ها در کمیسیون بهداشت ورود پیدا کرد و یک تعادلی را ایجاد کرد تا به عدالت نزدیکتر شویم.

حقوق رزیدنت‌ها رشد خواهد داشت

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیرو دستورات مقام معظم رهبری اتفاقاتی در حقوق رزیدنت‌ها رخ خواهد داد، البته تمام گروه‌های پزشکی که هزینه دریافتی آنها قابل قیاس نیست باید تجدید نظری در مورد پرداختی آنها شکل بگیرد، اما در این میان رزیدنت‌ها بیشتر از سقف معین شده کشیک می‌دهند و فشار کار و هزینه‌های بالای زندگی شرایط را برای این گروه کادر درمانی سخت کرده است که در ماه‌های اخیر حتی شاهد فوت تعدادی از رزیدنت‌ها بودیم و باید علت اصلی آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

دو روی سکه پزشکی بحث برانگیز است

 وی در ادامه یادآور شد: دو روی سکه پزشکی همیشه بحث برانگیز بوده است؛ یکی سختی این کار و دیگری شهرت و ثروت این رشته که منجر به تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور است، زمانی که شغلی با جان انسان‌ها سر وکار دارد به‌ لحاظ  جسمی و روحی صاحب آن شغل را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

تعرفه‌های پایین دلیلی برای خروج پرستاران و پزشکان از  کشور است

محسنی بندپی در مورد خروج پزشکان از کشور گفت: یکی از دلایل خروج پزشکان و پرستاران تعرفه‌های پایین پزشکی است و متاسفانه تورم در این زمینه از حقوق کادر درمانی پیشی گرفته است، شما تصور کنید سال گذشته قیمت پراید ۷۰ میلیون بوده و امروز ۱۸۰ میلیون تومان است در مقابل این تورم  تعرفه‌های پزشکی چه میزان تغییر کرده است؟!

علت مهاجرت پزشکان و پرستاران چیست؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای هر کاری باید قیمتی تعیین کنیم به جای تربیت پزشک و پرستار برای کشورهای اروپایی، باید علت مهاجرت نخبگان پزشکی را پیدا کنیم؛ در حال حاضر در کشورهای همسایه پرستاران ۷ هزار دلار و پزشکان ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند به بیانی دیگر حقوق یکسال اینجا را در یکماه دریافت می‌کنند، ضمن اینکه به تعداد تخت‌های بیمارستانی با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم .

 محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خروج نخبگان تنها مختص به پزشکان و پرستاران نیست بلکه مهندسان را هم شامل می‌شود؛ باید خروج نیروهای متخصص از کشور آسیب شناسی شود. رسیدگی به شرایط رزیدنت‌ها و پرستاران در دستور کار کمیسیون بهداشت است./

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها