کد خبر: 526609
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

بودجه 1401 با چه شرایطی به مجلس ارائه شد؟

سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آخرین دقایق صحن علنی در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و لایحه بودجه 1401 را تقدیم کرد، لایحه‌ای که بنا بر ادعای او، با کمترین میزان کسری بودجه بسته شده و هدف آن رسیدن به ثبات اقتصادی در کشور است.

حجم ویدیو: 6.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 526609
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آخرین دقایق صحن علنی در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و لایحه بودجه 1401 را تقدیم کرد، لایحه‌ای که بنا بر ادعای او، با کمترین میزان کسری بودجه بسته شده و هدف آن رسیدن به ثبات اقتصادی در کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد که در این بودجه استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است.

رئیسی با انتقاد از دولت دوازدهم و اینکه اقتصاد را به بیگانگان گره زده بودند هم اعلام کرد هدف دولتش رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد است.

او همچنین با تکرار صحبت‌های قبلی خود عنوان کرد: در این چندماهه تلاش‌مان این بوده که بتوانیم کشور را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره کنیم و این هم آثار خودش را نشان می‌دهد و وضعیت تورمی دارد شکل کاهشی پیدا می‌کند.

تغییر نکردن یارانه 45 هزار و 500 تومانی، اختصاص ارز 4200 تومانی صرفا به دارو و گندم، مالیات بر خودروهای بالای یک میلیارد تومان و خانه‌های 10 میلیارد تومانی، میانگین افزایش حقوق 10 درصدی، افزایش 2 سال به سن بازنشستگی، سقف معافیت مالیاتی تا پنج میلیون تومان و... از جمله مهمترین بخش‌های بودجه‌ی تقدیم شده دولت هستند.

بودجه 1401 با شرایطی که رئیس‌جمهور درباره آن شرح داد، در حالی به مجلس ارائه شده که بسیاری از کارشناسان منتقد روایت‌های بودجه‌ای هستند و تاکید دارند عدم استقراض از بانک مرکزی و نبود کسری بودجه در شرایط کنونی اقتصاد کشور ممکن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها