کد خبر: 528235
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۱۴:۴۴:۱۳
| |

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

قانون سهمیه استخدامی برای فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته

برخی سازمان‌ها در زمینه استخدام فرزندان ایثارگران مقاومت می‌کنند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که قانون سهمیه استخدامی خاص برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته است، گفت: در این زمینه یک مقاومت درونی در برخی از سازمان‌ها وجود دارد.

قانون سهمیه استخدامی برای فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته
کد خبر: 528235
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۱۴:۴۴:۱۳

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، روز پنجشنبه در سفر به زنجان، در راستای سفرهای استانی رییس بنیاد شهید افزود: در این راستا امسال یک مرحله آزمون برگزار شده است و تا آخر سال هم ۲ مرحله آزمون برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به  استخدام فرزندان سایر ایثارگران اظهار داشت: در هر دوره  آزمونی که دولت برگزار می کند، سهمیه ای برای آنها در نظر گرفته می شود که تا انتهای سال قرار است دولت یک آزمون برگزار کند و  ما هم به دنبال  جذب سهمیه مربوطه هستیم.

 معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هم مقوله دیگر در خصوص استخدام فرزندان ایثارگر است، اظهار داشت: تاکنون در این خصوص به دنبال چندین جلسه برگزار شده با سازمان امور استخدامی مشخص شد که برخی از سازمانها همکاری کرده اند و فرایندها آغاز شده است.

قاضی‌زاده هاشمی، با تاکید بر اینکه، برخی از سازمانها اما، همکاری ضعیف تری دارند، گفت: در جلساتی با مجلس و دولت، دستگاه‌هایی که در این خصوص ضعیف عمل کردند و یا عملکرد خوبی داشتند را احصاء کردیم و از طریق سازمان امور  استخدامی با آنها مکاتبه شده است و مشغول پیگیری هستیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 وی با بیان اینکه متاسفانه یک مقاومت درونی در برخی از سازمانها وجود دارد، اظهار داشت: در پایان سال، گزارشی از میزان همکاری و اقدامات سازمانها در این بخش ارائه می کنیم و البته یک ماه قبل هم به کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش شده است ولی چون تاپایان سال فرصت دارند که بیشتر این مسائل حل و فصل شود امیدوارانه در حال پیگیری هستیم و امیدواریم تا آخر سال خیلی از این مسائل رفع شود.

 معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ادامه با تشریح اهداف سفر هم گفت: یکی از برنامه های مدیران، سفر به استان ها و دیدار از نزدیک با خانواده های ایثارگران است که این سفر، به عنوان هفتمین سفر استانی من به عنوان رییس بنیاد شهید است.

 وی گفت وگوی مستقیم با ایثارگران و مدیران بنیاد شهید در قالب میز خدمت، دیدار با جامعه ایثارگران و  شنیدن صحبت های نمایندگان آنها با هدف ارائه گزارش به بنیاد و دولت، برگزاری شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و بررسی و پیگیری مسائل پیرامونی ایثارگران استان زنجان در دستگاههای مختلف، تکریم‌ خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، اطلاع ازمشکلات آنها و بررسی عملکرد بنیاد در استان را از اهداف سفر به زنجان عنوان کرد.

قاضی‌زاده هاشمی، با تاکید بر اینکه البته زنجان یک مسئله ویژه هم دارد، گفت: بررسی و پیگیری خاص مشکلات برخی کارخانه های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر که در واگذاری آن مشکل  وجود داشته است هم از جمله اهداف این سفر است.

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم که در این مورد برای مردم خبر خوشی داریم یا نه چون این مسئله نیاز به طرح دعوای قضایی دارد و متضرر شدن بنیاد و خانواده‌های ایثارگران در این مسئله واگذاری، قطعی است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه معامله نزدیک به ۸ تا ۹ سال پیش انجام گرفته است، گفت : هم شکل معامله و هم نحوه پرداخت هزینه مشکلاتی داشته و از قبل هم این پرونده باز بوده و بنیاد هم  شکایت کرده ولی به نتیجه  نرسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی، تاکید کرد: مشکلاتی از این قبیل متاسفانه زیاد است و فرایند خصوصی سازی در کشور ما مشکلاتی دارد  که رییس جمهور هم به آن اشاره  کردند که باید تعیین تکلیف شود و به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، حضور در گلزار مطهر شهدای زنجان و ادای احترام به  مقام شهیدان والا مقام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، از جمله برنامه های انجام شده تا کنون، در سفر یک روزه قاضی زاده هاشمی به زنجان است.

استان زنجان در مجموع ۳ هزارو ۵۳۵ شهید تقدیم آرمان‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی کرده است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، تاکنون در مجموع، اطلاعات ۷ هزارو ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده نیز در این استان به ثبت رسیده است.

 گفتنی است ، ۱۰ هزار خانوار با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر، به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها