کد خبر: 524309
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۷:۳۱:۰۰
| |

توضیحات معاون تعاون بنیاد شهید درباره مطالبات ایثارگران

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مطالبات ایثارگران گفت: بنیاد مطالبات ایثارگران را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده و چنانچه در هر زمانی این مبلغ وصول شود به افراد مشمول پرداخت خواهد شد.

توضیحات معاون تعاون بنیاد شهید درباره مطالبات ایثارگران
کد خبر: 524309
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود پاکدل شنبه شب در خصوص تجمع امروز جانبازان در مقابل بنیاد شهید افزود: در این مدت حدود 45 هزار و پانصد نفر که ثبت نام کردند شناسایی و اسامی آنها را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کردیم، در این راستا احکام صادر شد اما قانون از سال 91 قابلیت اجرا دارد در این خصوص حدود یک هزار و 710 میلیارد تومان از معوقات این افراد در بودجه سال 99 پیش بینی و پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: برای امسال هم حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان پیش بینی شده که تا شهریور ماه، این رقم پرداخت شد اما بار مالی این موضوع پیش از رقم پیش بینی شده ما در بودجه، محاسبه شده بود یعنی چیزی حدود 650 میلیارد تومان از مطالبات افراد مشمول پرداخت نشده است.

بنیاد شهید این اعداد و ارقام را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است و چنانچه در هر زمانی این مبلغ وصول شود به افراد مشمول پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت :تجمع امروز جانبازان مربوط به معوقات ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بوده است و به نظر می‌رسد بیشتر مربوط به پرداختهای ماده 38 است.

موهبتی گفت: قول میدهیم اگر پولی به حساب ما واریز شد ظرف 24 ساعت آن را در اختیار ایثار گران و جانبازان قرار بدهیم، برداشت ما این است که بعضی به دلیل اطلاع رسانی ناقص ما دچار اشتباه شدن که شاید پولی به حساب بنیاد واریز شده و ما آن را به عزیزان پرداخت نکردیم.

وی افزود: ریالی بابت معوقات اخیر به بنیاد شهید پرداخت نشده است و وظیفه و رسالت ما پیگیری مشکلات جانبازان و ایثارگران است و بلافاصله پس از تامین اعتبار معوقات را پرداخت خواهیم کردقول میدهیم لحظه ای در پیگیری این موضوع درنگ نخواهیم کرد و اگر پولی امروز به حساب ما واریز شد ما ظرف 24 ساعت آن را در اختیار ایثار گران قرار بدهیم.

موهبتی ادامه داد: اطمینان دارم دولت و آقای رئیسی نسبت به مسئله ایثارگران حساس هستند و پیگیری میکنند. حضور ایثارگران و جانبازان را با آغوش گرم پذیرا هستیم.

وی گفت: بنیاد شهید 126 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از این مبلغ دریافتی بنیاد 31 هزار 600 میلیارد تومان است.

موهبتی تصریح کرد: 90هزار جانباز و ایثارگر داریم که که بخش عمده این افراد باید بازنشست میشدند امام چون اعتباری نیست این امر محقق نشده و مخاطراتی را به وجود می آورد.

وی ادامه داد :ایثارگران میدانند که اعتبارات در اختیار ما نیست اما تجمع در مقابل بنیاد به دلیل این است که بنیاد خانه ی آنهاست و طبیعی است که به سمت بنیاد بیایند.

گفتنی است تعدادی از ایثارگران مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات ایثارگری برای دریافت معوقات خود مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع شدند.

مشمولان ماده 38 کسانی هستند که در طول دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند و در هیچ یک از دستگاه‌های موضوع ماده دو قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل نبوده یا نیستند.

این افراد از طریق ستاد کل نیروهای مسلح حکم حقوقی هم تراز نیروهای مسلح دریافت کرده‌اند و حقوق آنها از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها