کد خبر: 528027
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۱:۵۸:۳۴
| |

علیرضا زاکانی،شهردار تهران:

ناوگان مترو دچار کمبودهایی است

شهردار تهران با اشاره به حادثه برخورد دو رام قطار در خط پنج مترو اعلام کرد: این ناوگان در بخش تجهیزات دچار کمبودهایی است که باید در راستای تقویت حمل و نقل ریلی اقداماتی انجام شود.

 ناوگان مترو دچار کمبودهایی است
کد خبر: 528027
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۱:۵۸:۳۴

علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید خود از محل حادثه برخورد دو رام قطار در خط پنج مترو تهران در محدوده وردآورد گفت: علت اصلی این حادثه در کمیسیون سوانح بررسی و اعلام خواهد شد اما آنچه که مشخص است که ناوگان مترو در بخش تجهیزاتی دچار کمبودهایی است و باید در این زمینه اقدامات جدی صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: از حدود ۷:۱۰ امروز همکاران مشغول عملیات رهاسازی مسیر هستند و در ساعات آینده مسیر مترو تهران به کرج بازگشایی می شود البته تردد قطارهای مترو از شهر کرج تا وردآورد فعالیت دارد و از منطقه وردآورد نیز مسافران از طریق اتوبوس به ایستگاه صادقیه منتقل می شوند.

شهردار تهران درباره آخرین مصدومان این حادثه نیز گفت: بخش عمده این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند که ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و همچنین ۹ نفر نیز اکنون آماده ترخیص هستند و دو نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی از مسافران گفت: اورهال و یکپارچه سازی هر چه سریعتر مراکز فرمان در اولیت کاری این شرکت قرار دارد.

مهدی شایسته اصل اظهار داشت: از همه شهروندان که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.

وی ادامه داد: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد، انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه قرار خواهد گرفت.

شایسته اصل در ادامه با تأکید بر آنکه جبران نواقص و کوتاهی‌های گذشته نیازمند اقدامات جهادی است، تأکید کرد: از همکارانم می خواهم با تلاش و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی، کم کاری های گذشتگان را جبران کرده تا دیگر شاهد حوادث این چنین نباشیم.

به گزارش ایرنا، تصادف ۲ قطار در ایستگاه چیتگر خط ۵ مترو حرکت قطارهای این خط را متوقف کرد.

خط ۵ مترو تهران از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها