کد خبر: 527918
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۵:۴۲:۲۸
| |

معرفی برترین دانشگاه های ایران

قدمت دانشگاه تهران نزدیک به یک قرن می رسد به همین دلیل بافت آن قدیمی است و دارای جاذبه هایی همچون مسجد دانشگاه ، باغ نگارستان ، موزه ی مقدم است.

معرفی برترین دانشگاه های ایران
کد خبر: 527918
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۵:۴۲:۲۸

معرفی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در سال 1313 به دستور رضا شاه پهلوی تاسیس شده است ، این دانشگاه به دلیل داشتن 25 دانشکده ، 9 پردیس و 16 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی بزرگ ترین دانشگاه ایران است .

دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی 111 رشته ، در مقطع کارشناسی ارشد 177 رشته ، در مقطع دکتری 156 رشته ی تحصیلی دارد . هم چنین در این دانشگاه 32 هزار دانشجو مشغول به فعالیت هستند و 1500 نفر هیئت علمی دارد .

دانشگاه تهران در نزدیکی میدان انقلاب قرار گرفته است . این دانشگاه دولتی می باشد و از آن به عنوان دانشگاه مادر یاد می شود .

قدمت دانشگاه تهران نزدیک به یک قرن می رسد به همین دلیل بافت آن قدیمی است و دارای جاذبه هایی همچون مسجد دانشگاه ، باغ نگارستان ، موزه ی مقدم است .

قدمت باغ نگارستان به دوره ی فتحعلی شاه قاجار باز می گردد زیرا این عمارت از کاخ های ییلاق زمان قاجار بوده است .

هم چنین خوابگاه کوی دانشگاه تهران قدیمی ترین و بزرگ ترین خوابگاه دانشجویی در خاورمیانه می باشد و محوطه ی آن بسیار زیبا و چشمگیر است .

دانشجوهای مشهور دانشگاه تهران

استاد علی اکبر دهخدا

پروفسور محمود حسابی

عبدالعظیم قریب

دکتر محمد معین

شهید دکتر مصطفی چمران

استاد شهید مرتضی مطهری

شهید دکتر محمد مفتح

انتشارات دانشگاه تهران

انتشارات دانشگاه تهران تحت نظر مدیریت اداره کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران قرار دارد و در سال 1325 فعالیت خود را آغاز کرده است . این انتشارات تاکنون بیش تر از 5000 کتاب منتشر کرده است . این انتشارات 96 نمایندگی در ایران و یک نمایندگی در افغانستان دارد .

دانشجویان با خرید کتاب از انتشارات دانشگاه متناسب با رشته ی تحصیلی خود می توانند به ارتقای سطح علمی خود کمک زیادی کنند .

کتابخانه ی دانشگاه تهران

کتابخانه ی مرکزی دانشگاه تهران بزرگ ترین کتابخانه ی دانشگاهی است . این کتابخانه دارای 50000 هزار عنوان کتاب است . کتابخانه ی دانشگاه 22 هزار مترمربع است و دارای 9 طبقه می باشد که شامل دو طبقه زیر زمین ، همکف ، طبقه ی اول و پنج طبقه مخزن کتاب ، مطبوعات ، اسناد و موزه ی کتابخانه است .

دانشگاه تهران

دانشگاه صنعتی شریف

این دانشگاه دولتی می باشد که در خیابان آزادی تهران قرار دارد که در سال 1344 به دستور محمد رضا پهلوی تاسیس شد . هم چنین این دانشگاه پردیسی در جزیره ی کیش دارد . دانشگاه صنعتی شریف دارای یک کتابخانه ی مرکزی و 10 کتابخانه ی تخصصی است .

افتخارات دانشگاه صنعتی شریف

به مدت 21 سال مقام اول در مسابقات ریاضی دانشجویی را کسب کرده است .

استادان این دانشگاه از جمله دکتر مهدی بهادری نژاد و دکتر پرویز دوامی نشان درجه ی 1 را کسب کرده اند .

مقام اول را کسب کرده است .  acm در تمامی دوره های مسابقات

جایگاه دانشگاه صنعتی شریف

در رتبه بندی های بین المللی این دانشگاه در جایگاه 300 تا 600 قرار دارد و در رتبه بندی داخلی این دانشگاه جزو سه دانشگاه برتر ایران است .

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

این دانشگاه اولین دانشگاه صنعتی در ایران است که در سال 1337 تاسیس شده است . این دانشگاه در تهران قرار دارد و به استنفورد معروف می باشد که در ابتدا با پنج رشته ی مهندسی برق و الکترونیک ، مهندسی مکانیک ، مهندسی نساجی ، مهندسی شیمی ، مهندسی راه و ساختمان شروع به فعالیت کرد .

این دانشگاه فنی و مهندسی است و فقط از رشته ی ریاضی دانشجو می پذیرد .

دانشگاه صنعتی امیر کبیر 16 دانشکده ، 6 گروه آموزشی مستقل ، 3 واحد آموزشی در شهرهای بندر عباس ، ماهشهر و گرمسار دارد .

این دانشگاه در مقطع کارشناسی 33 رشته ، در مقطع کارشناسی ارشد 43 رشته ، در مقطع دکتری 34 رشته ی تحصیلی دارد .

دانشگاه امیرکبیر

جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در سال 2018 در رتبه بندی تایمز دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جایگاه دوم در بین دانشگاه های ایران و بالاتر از دانشگاه های صنعتی شریف ، علم و صنعت و صنعتی خواجه نصیر قرار گرفت .

هم چنین در سال 2018 در رتبه بندی شانگهای دانشگاه صنعتی امیر کبیر پس از دانشگاه تهران در سطح جهان در رتبه ی 401 تا 500 قرار گرفت .

در رتبه بندی دانشگاه ملی تایوان در سال 2019 این دانشگاه در سطح جهانی در رتبه ی 601 تا 650 قرار گرفت . البته در رتبه بندی مهندسی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رتبه ی 132 جهان قرار دارد .

افتخارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر

در این دانشگاه تا کنون بیشتر از 1000 اختراع ثبت شده است .

 به نام این دانشگاه ثبت شده است .ISIبیش تر از 700/ 16 مقاله ی

هم چنین در کنفرانس های معتبر بیش از 500/31 مقاله ثبت شده است .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها