حذف دورکاری در دانشگاه صنعتی شریف از ترم آینده

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: از ترم آتی، با حضور دانشجویان، دورکاری در این دانشگاه به طور کامل لغو خواهد شد.

حذف دورکاری در دانشگاه صنعتی شریف از ترم آینده
کد خبر: 526013
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۲۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، در جلسه «دیدار مجازی رئیس و کارکنان دانشگاه صنعتی شریف» پس از شنیدن سخنان حاضران در این نشست، اظهار کرد: ما در دانشگاه چهار گروه ذی‌نفع شامل کارمندان، استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را داریم.

به گزارش فارس، مسائلی که در این جلسه مطرح شد در دو گروه صنفی و رفاهی قرار داشت. در حالی که انتظار داشتم مهم‌ترین دغدغه کارکنان سرآمدی دانشگاه باشد. اینکه چه کنیم تا دانشگاه صنعتی شریف از هرجهت سرآمد باشد. چه کنیم تا زمانی‌که دانشجو به مراکز اداری و آموزشی دانشگاه مراجعه می‌کند، حسی عالی به او القا شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با اشاره به تلاش برای انتخاب یک فرد به عنوان مشاور در امور کارکنان دانشگاه، گفت: تلاش می‌کنیم با گذراندن فرآیندی این اتفاق رخ دهد تا بتوانیم ارتباط بیشتری با کارکنان داشته باشیم و در برخی موارد از نظرات و پیشنهادات آنها در تصمیم‌سازی‌ها بهره‌مند شویم.

وی درباره یکی از دغدغه‌های مطرح شده کارکنان این دانشگاه که در رابطه با پرداخت هزینه برای پارکینگ دانشگاه بود، عنوان کرد: برای هر خدمتی باید هزینه آن پرداخت شود. احداث پارکینگ و ساختمان جدید دانشگاه اقدام خوبی بود. فردی برای ساخت این پارکنیگ سرمایه‌گذاری کرده و این توافق با نرخ معقولی صورت گرفته است. بر این اساس هر خودرویی که از این پارکینگ استفاده می‌کند باید سودی به بهره‌بردار برساند تا هزینه را جبران کند. ضمن اینکه در حال بررسی هستیم تا بهره‌بردار حداقل نرخ را دریافت کند و بخشی را هم دانشگاه به عنوان سوبسید به بهره‌بردار پرداخت می‌کند.

جلیلی همچنین در خصوص دورکاری‌ کارکنان گفت: با شروع ترم بعد و حضور دانشجویان در دانشگاه دورکاری کارکنان نیز به طور کامل لغو می‌شود.

وی نسبت به انتقاد کارکنان از بروکراسی‌ اداری در دانشگاه شریف توضیح داد: یکی از اقداماتی که در حال پیگیری آن هستم برگزاری جلسه شورای فناوری اطلاعات است، باید برنامه‌ریزی کنیم که فرآیندها مکانیزه شوند، این موضوع به کاهش بروکراسی اداری کمک می‌کند.

جلیلی نسبت به بررسی نحوه پرداخت اضافه کار و پاداش پرسنل گفت: دکتر فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه این موضوع را بررسی خواهند کرد تا میزانی که بودجه دانشگاه اجازه ‌دهد مطالبات در اولین فرصت پرداخت شود.

سرپرست دانشگاه در ادامه در خصوص مطالبات مربوط به مسکن کارکنان این دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر زمین‌هایی که به دانشگاه تعلق دارد برای توسعه آموزشی و پژوهشی مورد نیاز است و با توجه به اولویت این موضوع نمی‌توان این زمین‌ها را صرف تعاونی مسکن کرد.

وی همچنین درباره همسان‌سازی حقوق‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان، اظهار داشت: اگر سازمان برنامه و بودجه بپذیرد و بودجه لازم را در اختیار دانشگاه قرارد دهد این امکان وجود خواهد داشت که حقوق کارمندان دانشگاه همسان‌سازی شود.

جلیلی در پایان با تاکید بر کاهش فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف دانشگاه، گفت: برای از میان برداشتن فاصله بین اقشار مختلف دانشگاه و توجه ویژه به همکارانی که کمترین درآمد را دارند، با معاون اداری و مالی و مدیر سرمایه انسانی و پشتیبانی، جلساتی برگزار خواهیم کرد تا این فاصله را به حداقل ممکن برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها