کد خبر: 527130
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

سیدمحمد مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش:

افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 به بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود

رئیس مجلس گفت: برای سال 1401 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.

افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 به بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود
کد خبر: 527130
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: 10 سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده که با نگاهی به لایحه بودجه 1401 می توانید به این موضوع برسید.

به گزارش فارس، وی گفت: در لایحه بودجه 1401 برای دولت هوشمند در آموزش و پرورش 111 میلیارد تومان، بالغ بر 93 میلیارد تومان برای سازمان برنامه و 74 میلیارد تومان برای سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است. حال اینکه 15 میلیون دانش آموزش یک میلیون معلم و این همه سامانه داریم بعد چطور می‌خواهیم با این بودجه رتبه بندی اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد: قرار شده در سال جاری برای اجرای رتبه بندی معلمان، 12500 میلیارد تومان و در سال آینده 25 هزارمیلیارد تومان اختصاص پیدا کند اما افزایش سنواتی تاثیر تطبیق و فوق العاده ها و در کنار حضور معلم‌های جدید از سال جدید را در این محاسبات فراموش کردید. سازمان برنامه و بودجه اصلا برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: برای سال 1400 وقتی اعلام می‌کنیم که 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است به این دلیل است که احکام از 31 شهریور 1400 است و با همین حساب و کتاب رقم اعتبار لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان نصف شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر اظهار داشت: برای سال 1401 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و بار مالی این قانون پیش‌بینی شده است و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها