کد خبر: 527127
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۸:۰۰
| |

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

جزئیات رتبه‌بندی معلمان در آئین‌نامه اجرایی دولت مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی جزئیات رتبه‌بندی معلمان در آئین نامه اجرایی دولت مشخص خواهد شد و سپس در هیات تطبیق مصوبات تعیین تکلیف می شود.

جزئیات رتبه‌بندی معلمان در آئین‌نامه اجرایی دولت مشخص می‌شود
کد خبر: 527127
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذر) در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان اظهار داشت: براساس این مواد رتبه بندی باید برای معلمی باشد که واژه معلمی بر وی صدق کند یعنی سرکلاس برود، درس دهد و کار آموزش انجام دهد.

به گزارش فارس، وی افزود: در نظام اجرایی فعلی به این شکل است که فردی که به عنوان مسئول آموزش و پرورش انتخاب می شود و حکم معلمی هم دارد، به جای 24 ساعت تدریس، 12 ساعت تدریس می کند یعنی یک دوم از تعهدات اصلی را انجام می دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در جریان رفع ابهام ماده 4 لایحه رتبه بندی باید مشخص شود که 12 ساعت تدریس مبنای رتبه بندی کامل قرار می گیرد یا تاکید بر مبنا قرار گرفتن 24 ساعت کار تدریس است، در حوزه دانشگاه بخشی از این زمان به عنوان حق مسئولیت جایگزین می شود.

وی گفت: اگر کسی که حکم معلمی دارد کار معلمی هم می کند اما به واسطه مسئولیت اش کار تدریس وی کاهش پیدا می کند آیا رتبه بندی کامل یا به نسبت در مورد او اعمال می شود؟ روح حاکم بر رتبه بندی ارتقای معلمی است که سر کلاس تدریس می کند اما این موضوع باید مشخص شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر پورابراهیمی افزود: برخی از جزئیات مرتبط با این موضوع در آئین نامه اجرایی دولت مشخص خواهد شد و سپس در هیات تطبیق مصوبات تعیین تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی دارند و معلم شناخته می شوند اما جزئیات آن را در آئین نامه اجرایی باید مشخص کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها