کد خبر: 526704
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۱:۲۵
| |

جواد ساداتی‌نژاد،وزیر جهاد کشاورزی:

تالاب میقان از کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامدار کارت چهارشنبه هفته جاری در راستای تسهیل در ارایه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور رونمایی می شود.

تالاب میقان از کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است
کد خبر: 526704
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۱:۲۵

اعتمادآنلاین| سید جواد ساداتی‌نژاد در ویدیوکنفرانس با نشست قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی، افزود: دامدارکارت برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران از هفته جاری با سقف 500، 200 و 100 میلیون ریال و با سود 11 درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

به گزارش برنا،وی با یادآوری شیوع ویروس آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک، ادامه داد: تالاب میقان اراک زیستگاه بین‌المللی پرندگان مهاجر است که امسال از جمله کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کشور تلقی شده و باید تمام پروتکل‌ها برای مهار این ویروس و جلوگیری از گسترش سرایت آن با دقت و حساسیت لحاظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به‌صورت روزانه ارتباط دارند باید رصد و پایش قیمت اقلام در این حوزه به‌صورت روزانه باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد با یادآوری آغاز توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در کشور گفت: باید به‌سرعت زیرساخت‌های بازارگاه، توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی در استان مرکزی نیز فراهم شده و همانند توزیع هوشمند نیاز است که بازرسی و نظارت بر محصولات کشاروزی و غذایی با شاخص‌های هوشمند انجام شود.


وی، کمبود نیرو و خودرو در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای نظات و کنترل محصولات کشاورزی را یادآور شد و افزود: نیاز است استانداری مرکزی برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی از امکانات هر دستگاه یک خودرو را به‌صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار دهد.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: بر اساس توافق‌ انجام شده با سازمان صمت باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شود.

ساداتی‌نژاد با یادآوری انباشت دام پرواری در استان مرکزی، گفت: در راستای رفع این معضل، سازمان پشتیبانی امور دام باید طبق توافق خرید تضمینی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: نهاده‌های دامی به‌طور 100 درصدی فقط به واحدهای پرورش دام صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و بخش دام روستایی و عشایری فقط این اقلام را به‌عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت‌گذاری خارج شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها