کد خبر: 525471
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۷:۵۸:۳۴
| |

اضافه شدن اتوبوس‌های جدید در حد وعده باقی مانده است

عضو شورای شهر تهران گفت: درباره سه هزار و ششصد دستگاه اتوبوس جدیدی که ستاد ملی مقابله با کرونا وعده داده تا برای اضافه شدن به چرخه حمل و نقل در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شود طبق قرار باید حدود هزار و دویست دستگاه آن به تهران داده شود. اما فعلا این مساله در حد وعده باقی مانده است.

اضافه شدن اتوبوس‌های جدید در حد وعده باقی مانده است
کد خبر: 525471
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۷:۵۸:۳۴

اعتمادآنلاین| سیدجعفر تشکری هاشمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص امکان پذیر بودن تحقق طرح انسان محوری پایتخت با وجود مشکلات موجود بر سر تامین اعتبارات مالی برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی به میزان گفت: تحقق طرح‌های مربوط به انسان محور شدن تهران الزاما متکی به ردیف‌های بودجه نیست. تحقق این طرح‌ها هم به منابع مورد نیاز و هم به تغییر رویکرد‌ها وابسته است. خوشبختانه جناب آقای زاکانی شهردار محترم تهران تعاملات مطلوبی با دولت دارند. در خلال نشست‌هایی که ایشان با ریاست محترم جمهوری دارند حتما این طرح‌ها را به عنوان اولویت مدیریت شهری پیگیری خواهند کرد تا هم مطالبات شهرداری تامین بشود و هم نظام تخصیص منابع در چارچوب مصوبات مجلس شورای اسلامی تامین کننده منابع شهرداری باشد؛ بنابراین ما امیدوار هستیم که این منابع با مشارکت دولت و پیگیری شهرداری انشاالله به سرانجام مطلوبی برسد.

به گزارش میزان،وی در پاسخ به این پرسش که آیا الگوی مدیریت شهری در برخی کشور‌های دیگر که به لحاظ تامین منابع اعتباری مستقل از دولت عمل می‌کنند می‌تواند الگوی مناسبی برای مدیریت شهری تهران باشد اذعان داشت: شیوه حکمرانی شهری و مدیریت یکپارجه شهری چیزی است که ما متاسفانه از آن بی بهره هستیم. به هر شکل این مساله‌ای ضروری است که هم باید منابع تامین درآمد و هم سیاستگذاری در شهر‌ها تا سرحد امکان به سمت یک مدیریت واحد حرکت بکند. اما چون در نظام قانونگذاری ما نیازمند وجود تصمیمات بالادستی هستیم نهاد‌های بالادستی از جمله مجلس شورای اسلامی باید روی موضوع حکمرانی شهری و نظام مدیریت یکپارچه شهری بررسی‌ها و تصمیمات لازم را به انجام برسانند تا چارچوب‌های قانونی کار فراهم بشود.

تشکری هاشمی درباره اقدامات صورت گرفته برای احداث آسانسور در ایستگاه‌های مترو گفت: طبق مصوباتی که ما در شورای شهر داریم آن ایستگاه‌های جدیدی که برای مترو افتتاح می‌شوند باید حتما دارای آسانسور باشند. بر همین اساس آن ایستگاه‌هایی که درحال حاضر قرار است افتتاح بشوند از این قابلیت برخوردار هستند. ایستگاه‌هایی هم که فضای مناسب برای احداث کردنشان پیش بینی شده و در آینده به بهره برداری خواهند رسید هم حتما به تدریج کار تعبیه‌ی آسانسورهایشان به انجام خواهد رسید. اما درباره ایستگاه‌های قدیمی مترو باید بگویم که در طراحی آن‌ها آسانسور پیش بینی نشده و بنابراین امکان احداث آسانسور را ندارند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره وعده مربوط به اضافه شدن بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: درباره سه هزار و ششصد دستگاه اتوبوس جدیدی که ستاد ملی مقابله با کرونا وعده داده تا برای اضافه شدن به چرخه حمل و نقل در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شود طبق قرار باید حدود هزار و دویست دستگاه آن به تهران داده شود. اما فعلا این مساله در حد وعده باقی مانده است. اما ما امیدوار هستیم تا هر چه زودتر وعده‌هایی که درباره بهبود وضع حمل و نقل عمومی داده می‌شود محقق بشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها