درخواست از قالیباف برای ورود به بودجه 1401 دولت و بی‌توجهی به شهرداری‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن انتقاد به بسته شدن لایحه بودجه 1401 دولت و حذف اعتبارات شهرداری‌ها گفت: از آقای قالیباف رئیس مجلس درخواست داریم نسبت به این مسئله ورود پیدا کند.

درخواست از قالیباف برای ورود به بودجه 1401 دولت و بی‌توجهی به شهرداری‌ها
کد خبر: 524686
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۴۴:۵۸

اعتمادآنلاین| سوده نجفی در جریان بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای تهران اظهار کرد: یکی از مواردی که هر ساله به‌ویژه در فصول سرد سال مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان تهرانی ایجاد می‌کند و البته تشدید هم می‌شود همین مسئله آلودگی هواست که شهروندان نیز نسبت به این موضوع گلایه دارند و بنده نیز به عنوان نماینده مردم تهران این مسئله را در صحن شورا مطرح می‌کنم و تقاضا دارم نسبت به این مسئله و کاهش آلودگی هوا عنایت بیشتری شود.

به گزارش تسنیم،وی با بیان اینکه حل موضوع آلودگی هوا زمان‌بر است و طی چند روز برطرف نخواهد شد، تاکید کرد: در همین ارتباط جلسات تخصصی با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ می‌شود که از جمله جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی و آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی و همچنین عدم تردد خودروهای گازوئیلی در شهر و ... اما باید چاره‌اندیشی درستی در این زمینه اتخاذ شود.

نجفی با تاکید بر اینکه تنفس در هوای پاک حق مردم تهران است، تصریح کرد: استانداری تهران در ارتباط با مسئله آلودگی هوا جلساتی را برگزار می‌کند اما متاسفانه از نمایندگان پارلمان شهری هیچ دعوتی را برای این جلسات انجام نمی‌دهند و ما نسبت به این موضوع انتقاد داریم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود استانداری تهران حتی‌المقدور از اعضای کمیته سلامت شورای شهر تهران و حمل و نقل در این جلسات دعوت به عمل آورد گفت:کمیته سلامت شورای شهر تهران در ارتباط با مسئله آلودگی هوا جلسات متعددی را برگزار می‌کند.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اظهارات مهدی چمران در رابطه با لایحه بودجه 1400 دولت گفت: متاسفانه شاهد عدم حمایت دولت از حقوق شهرداری‌ها و شوراها در بودجه 1401 هستیم و با این شرایط و تورمی که وجود دارد قاعدتا مشکلات در سال آینده بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، دچار مشکلات عدیده‌ای است و عدم پرداخت وام و اعتبار در سال آینده به حمل و نقل عمومی مشکلات را دوچندان خواهد کرد.

کاشانی با اشاره به حضور چند تن از اعضای شوراهای سابق و مسئولان شهری در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این دوستان که آشنایی کاملی را نسبت به موضوعات شهری دارند نگاه ویژه‌ای را به شهرداری‌ها و شوراها داشته باشند. همچنین انتظار ما این است که آقای قالیباف که 12 سال در مسند شهرداری تهران بوده‌اند نیز نسبت به بودجه 1401 دولت و اعتبارات شهرداری‌ها عنایت ویژه‌تری را داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت تصریح کرد: این فرصت بسیار خوبی برای مردم تهران است و انتظار می‌رفت قبل از ارائه این لایحه دوستان ما در شهرداری این موضوع را پیگیری کنند. همچنین پیشنهاد می‌شود که اعضای شورا و یا اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تهران جلسه‌ای را با رئیس جمهور در ارتباط با این مسئله داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای احیای حقوق حقه مردم باید پیگیری‌های همزمان در قالب شورای عالی استان‌ها انجام بگیرد. همچنین جلسه‌ای فی‌‌ما‌بین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با برنامه و بودجه دولت انجام شود تا ان‌شاءالله شاهد تغییری در این رفتار باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها