کد خبر: 523002
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۳:۵۸:۲۰
| |

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به کرونا را زیر نظر داریم

 مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به کرونا را زیر نظر داریم و تاکنون مشکل عمده‌ای به وجود نیامده است، گفت: به هر حال باید از این مراحل عبور کنیم و نمی شود تا ابد نشست تا بیماری به طور کلی حذف شود و بعد فعالیت های علمی و اجتماعی را شروع کنیم.

روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به کرونا را زیر نظر داریم
کد خبر: 523002
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۳:۵۸:۲۰

اعتمادآنلاین| رضا فدایی در مورد شیوع آنفلوآنزا در اصفهان، اظهار کرد: در بین نمونه های تست شده برای آنفلوآنزا، کمتر از یک درصد نمونه مثبت پیدا کرده ایم و هنوز این بیماری به صورت جدی خود را در نشان نداده است در حالی که در فصل پاییز، انتظار شیوع آنفلوآنزا وجود دارد.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه سال گذشته نیز آنفلوآنزا در فصل پاییز شیوع پیدا نکرد، گفت: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها وجود دارد و به متقاضیان فروخته می شود، ما هم در سیستم دولتی حدود 36 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا گرفتیم که بین کادر پزشکی و گروه های آسیب پذیری که وزارت بهداشت تعیین کرده بود توزیع کردیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، تزریق واکسن آنفلوآنزا را به ویژه به افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و یا از قبل بیماری های مزمن دارند، توصیه کرد.

وی در مورد وضعیت واکسیناسیون کرونا در اصفهان نیز گفت: تاکنون حدود 75 درصد از افراد بالای 12 سال یک نوبت واکسن و حدود 60 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و واکسیناسیون درحال انجام است.

فدایی با اشاره به تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای 60 سال که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی برای تزریق واکسن نداریم و از مردم می خواهیم هرچه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی در مورد تزریق واکسن آسترازنکا به افرادی که قصد سفر خارجی دارند نیز گفت: افرادی که واکسن سینوفارم زده بودند و سفر خارجی در پیش دارند باید به قسمت روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه و مدارک سفر خود را ارائه کنند تا در صورت صحت مدارک، برای تزریق دوز سوم واکسن آسترازنکا معرفی شوند، البته باید حداقل یک ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته باشد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان به بازگشایی تدریجی مدارس مقطع متوسطه اشاره و تصریح کرد: بازگشایی تدریجی روال مناسبی دارد و ما هم روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به کرونا را زیر نظر داریم. به هر حال باید از این مراحل عبور کنیم و نمی شود تا ابد نشست تا بیماری به طور کلی حذف شود و بعد فعالیت های علمی و اجتماعی را شروع کنیم. خوشبختانه تاکنون نیز مشکل عمده‌ای به وجود نیامده است.

وی در مورد احتمال افزایش ابتلا به کرونا و موج های بعدی آن، خاطرنشان کرد: در بیماری های عفونی همچون کرونا نمی توان پیش بینی های دقیقی داشت و باید روال بیماری را به صورت مداوم تعقیب کرد تا ببینیم به چه سمتی می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها