کد خبر: 522903
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۳:۳۸
| |

مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا:

پرونده عنابستانی با رضایت شاکی بسته شد/سازمان‌های مسئول پاسخگو باشند

سخنگوی ناجا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: همه می دانیم پلیس می‌تواند همه معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع‌آوری کرده و به سازمان‌هایی که وظیفه نگهداری آنها را دارد تحویل دهد، اما دو موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان دو موضوع اصلی است که‌ به‌ آن‌ توجه نشده و سازمان‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید پاسخگو باشند.

پرونده عنابستانی با رضایت شاکی بسته شد/سازمان‌های مسئول پاسخگو باشند
کد خبر: 522903
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۳:۳۸

اعتمادآنلاین| مهدی حاجیان در نشست تبیین برنامه‌ها و تمهیدات سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیزم) آبان 1400 گفت: موضوع ورزش در جهان به عنوان دیپلماسی تخصصی استفاده می شود و قهرمانی فردی و گروهی باعث غرور ملی و باعث دیپلماسی می شود.

به گزارش ایلنا،وی ادامه داد: سی و پنجمین کشتی نظامیان جهان سیزم از 29 آبان تا 4 آذرماه با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح و میزبانی نیروی انتظامی برگزار می‌شود، بعد از المپیک ورزش نظامیان جهان دومین رویداد بزرگ بین المللى است که 40 کشور عضو کمیته ورزش نظامیان جهان هستند.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: ایران برای چندین بار میزبان این رویداد بزرگ است و آخرین بار در سال 92 در رشته والیبال برگزار شد.

سردار حاجیان تصریح کرد: هدف از این رویداد موضوع دیپلماسی ورزشی بین نظامیان و حفظ صلح و ایجاد دوستی و توسعه روابط بین المللی بین نظامیان جهان است.

وی ادامه داد: شعار بعدی دوستی از طریق ورزش است توسعه روابط بین المللی بین نظامیان جهان با هدف حفظ صلح و امنیت بین الملل است و در واقع ایجاد دوستی و رفاقت بین نظامیان جهان است.جمهوری اسلامی ایران مهد امنیت در منطقه است از همین رو میزبانی این مسابقات کشتی را برعهده گرفته است و 22 کشور در این رویداد بزرگ بین المللی شرکت می کنند. 300 نفر از نظامیان جهان در این رویداد حضور دارند.

وی ادامه داد: این رویداد در رشته کشتی آزاد در اوزان 57 تا 125 و فرنگی در اوزان 75 تا 130 کیلو برگزار می شود در روز شنبه افتتاحیه در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

او درباره پرونده عنابستانی گفت: با صلح و سازش بین دو طرف و رضایت شاکی پرونده بسته شد.

وی درباره هک جایگاه‌های سوخت گفت: نیروی انتظامی با ظرفیت پلیس فتا به کمک سایر دستگاه‌ها شتافت. نیروی انتظامی هم در بحث شناسایی افرادی که اخلال ایجاد کرده بودند و هم دربحث بازگرداندن سیستم به برنامه کمک‌ کرد.

سردار حاجیان درباره ترافیک تهران و کلانشهرها گفت: تصمیمات ترافیکی در شورای عالی ترافیک اخذ می شود و نیروی انتظامی مجری این تصمیمات است و حضور پلیس به رفت و آمد و ترددها کمک می کند در کلانشهرها محدودیت ترافیکی و زوج و فرد به کاهش ترافیک کمک کرد، اما ظرفیت معابر و استفاده از خودروهای تک سرنشین یک معضل است.توسعه فرهنگ ترافیک می‌تواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد.

وی افزود: هوشمندسازی که در دستور کار پلیس قرار گرفته مانند صدور پلاک، صدور گذرنامه، تعویض پلاک و ... در امر کاهش ترافیک کمک می‌کند، لذا همه دستگاه‌ها باید به سمت هوشمندسازی بروند و نیروی انتظامی به عنوان دستگاهی که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد به دستور فرمانده ناجا به سمت هوشمندسازی رفته تا خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود و مردم برای دریافت خدمات کمتر تردد داشته باشند.

او درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: همه می دانیم پلیس می‌تواند همه معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع‌آوری کرده و به سازمان هایی که وظیفه نگهداری آنها را دارد تحویل دهد.اما دو موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان دو موضوع اصلی است که‌ به‌ آن‌ توجه نشده و سازمان‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس توانایی جمع‌ آوری معتادان متجاهر را دارد، ادامه داد: اما ما این افراد را باید کجا ببریم و آیا توان نگهداری آنها وجود دارد. حضور معتادان متجاهر یک معضل و آسیب اجتماعی است و حضور معتادان متجاهر رابطه مستقیم با سرقت خرد دارد.نگاه ایجابی باید در علل اعتیاد شکل بگیرد و باید با علت برخورد کرد و اگر علت‌ها رفع شود نیازی به برخورد با معتادان نیست.درخواست ما از مسئولان این است که برنامه جامع و کامل برای ترک، درمان، بازتوانی و اجتماعی شدن ارائه دهند در حال حاضر این برنامه ناقص است و این مطالبه ما از مسئولان است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی برخورد جدی و قاطع با برهم زنندگان امنیت دارد و همچنین با افرادی که در قاچاق سلاح نقش دارند. اشراف و تسلط اطلاعات بر اینها وجود دارد و مبارزه در دستور کار قراردارد قوانین هم باید بازدارنده باشد و مجازات افرادی که سلاح وارد می کنند باید بازدارنده باشد و نیروی انتظامی برخورد قاطع با این قاچاقچیان و اراذل و اوباش براساس قانون دارد. امنیت خط قرمز پلیس و همه مسئولان جمهوری اسلامی است.

او افزود: هر نوع سلاحی که مجوز نداشته باشد، غیرقانونی است و دارنده سلاح مجرم است و با آنان برخورد می شود تفاوتی هم ندارد این سلاح از چه نوعی باشد. دارنده سلاح غیرمجاز مجرم است و با او برخورد قانونی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها