کد خبر: 520738
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۱:۵۲:۱۲
| |

معاون شهردار تهران خبر داد:

افزایش 11 هزارتایی معتاد متجاهر در تهران ظرف مدت 3 سال

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از افزایش تعداد معتادان متجاهر از 10 هزار نفر به 21 هزار نفر از سال 1397 تاکنون خبر داد.

افزایش 11 هزارتایی معتاد متجاهر در تهران ظرف مدت 3 سال
کد خبر: 520738
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۱:۵۲:۱۲

اعتمادآنلاین| محمد امین توکلی زاده در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران با اشاره به آمار معتادان متجاهر در تهران گفت: در سال 1397 جمعیت معتادین متجاهر 10 هزار نفر بود که این آمار امروز به 21 هزار نفر رسیده و این‌مساله نشان می‌دهد یک جای کار ما ایراد دارد و با این شرایط نیز باید در فصل سرد پیش رو مراقب باشیم تا هیچ یک از آن ها جان خود را از دست ندهد.

به گزارش ایسنا،وی افزود: مناطق بحرانی در بحث آسیب‌های اجتماعی مشخص است و حل مشکلات در این موضوع کار ویژه‌ای را می‌طلبد و باید در هر کدام از این مناطق کارگروه ویژه‌ای داشته باشیم و از اعضای ستاد و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز خواستاریم که به 5 تا 8 منطقه حساس به موضوع معتادان متجاهر به صورت ویژه نگاه شود.

توکلی زاده با بیان این مطلب که مناطقی نیز در لبه بحران هستند و اگر کار مناسب در آنها انجام شود به منطقه قرمز تبدیل نخواهند شد، ادامه داد: بدون خیرین و نیروهای مردمی نمی توانیم کار موفقی انجام دهیم و در واقع کار ما زمانی که کوچک و میدانی است موفق می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مواقعی که فقط به فرد آسیب دیده توجه می‌کنیم ممکن است 96 درصد از معتادان یک سوله بازگشت به اعتیاد داشته‌ باشند؛ اما اگر این اصلاحات و اقدامات را در مورد خانواده آنها نیز انجام دهیم، شاهد کمترین بازگشت به اعتیاد خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها