کد خبر: 510028
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران:

آمار مراجعه بیماران کرونایی بسیار بالا است/ روند پیک پنجم هنوز صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران کاهش مرگ و میر بیماران را ناشی از زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست و افزود: متأسفانه آمار مراجعه بیماران بسیار بالا است.

آمار مراجعه بیماران کرونایی بسیار بالا است/ روند پیک پنجم هنوز صعودی است
کد خبر: 510028
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارش کلی آمار بیماران کووید 19 در بیمارستان‌ها، گفت: در پیک پنجم کرونا، متوسط روزانه بیماران حاضر در بخش‌های کووید 19 چیزی حدود هزار و 219 بیمار است و در حدود 17 هزار و 700 بستری جدید در این پیک داریم. اما خوشبختانه مرگ و میر بیماران ناشی از کووید 19 به 8 درصد از کل بستری‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مهر، وی، کاهش مرگ و میر بیماران را ناشی از زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست و افزود: متأسفانه آمار مراجعه بیماران بسیار بالا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار بالای بستری در پیک پنجم، خاطر نشان کرد: تقریباً در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به نوعی بیمار بستری کووید 19 داشتیم و به نظر می‌رسد که فعلاً این روند رو به صعود است و هنوز به وضعیت تثبیت شده‌ای در روند بستری نرسیده‌ایم.

علامه، تعطیلی اعمال جراحی الکتیو و غیرضروری را در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های پرسنلی برای بیماران کووید 19 اعلام کرد و گفت: روزانه بیش از هزار و 600 بیمار در مراکز سرپایی دولتی و غیر دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت درمان قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها