کد خبر: 509762
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۲:۰۷
| |

هواشناسی:

بارش باران در بیش از 10 استان/ کاهش دمای هوا از هفته آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در بیش از 10 استان کشور، از کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد.

بارش باران در بیش از 10 استان/ کاهش دمای هوا از هفته آینده
کد خبر: 509762
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۲:۰۷

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (20 مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، البرز تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: فردا و جمعه (21 و 22 مرداد) در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شنبه و یکشنبه (23 و 24 مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

ضیاییان ضمن بیان اینکه از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد، گفت: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. طی این مدت دریای عمان نیز مواج است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (21 مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (22 مرداد) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (20 و 21 مرداد) اهواز با بالاترین دمای 49 و 50 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با بیشینه دمای 35 و 33 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها