آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده هلن چهارمحال و بختیاری مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده هلن که از عصر روز یکشنبه شروع شده بود، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، جوامع محلی و دستگاه‌های همکار، در ساعت اولیه بامداد روز دوشنبه مهار شد.

آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده هلن چهارمحال و بختیاری مهار شد
کد خبر: 503886
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۱:۲۳:۲۲

اعتمادآنلاین| شهرام احمدی افزود: با اعزام کارشناسان به محل، شناسایی علت و برآورد خسارت آتش‌سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، به گفته وی، یک نفر از عشایر دامدار این منطقه نیز جان خود را از دست داد و چگونگی فوت این دامدار از سوی مراجع قانونی در دست بررسی است.

احمدی افزود: این آتش‌سوزی که روز گذشته شروع شده بود، پیش از سرایت آن به سایر بخش‌های جنگلی مهار شد.

منطقه حفاظت شده هلن با 40 هزار و 231 هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی 110 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

این منطقه در سال 77 براساس تصمیم شورایعالی حفاظت محیط زیست مبنی بر حفاظت از 10 درصد جنگل‌های کشور انتخاب و در سال 78 مورد تصویب قرار گرفت و در سال 1389 از طریق اداره کل منابع طبیعی استان به اداره حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری تحویل داده شد.

بیش از 30 هزار هکتار از این منطقه جنگل و مابقی به صورت مرتع است که پوشش گیاهی غالب این منطقه بلوط غرب، گز، بادام ، ارژن، گون، بنه، کلخونک، زالزالک، شکر تیغال، دافنه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها