کد خبر: 503702
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۶:۳۸
| |

شهریار حیدری،‌عضو کمیسیون امنیت ملی:

ضرورت اصلاح قانون انتخابات حس می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: به نظر می رسد طی مدت زمان باقی مانده باید پیش بینی های لازم برای انجام اقدامات اساسی مانند اصلاح ساختار برگزاری انتخابات و نحوه اجرای آن صورت بگیرد.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات حس می‌شود
کد خبر: 503702
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۶:۳۸

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پس از گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان به صورت سنتی رای گیری انتخابات انجام می شود در حالی که باید از ظرفیت های کنونی دنیای الکترونیک استفاده شود.

به گزارش خانه ملت، شهریار حیدری در خصوص اهمیت اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون انتخابات در کشورمان نیازمند ساختار جدید است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مناسب نیست اما برگزاری همزمان مجلس و ریاست جمهوری دارای سنخیت است لذا در این عرصه باید تدبیر لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه روند و نحوه رسیدگی به صلاحیت شوراهای شهر و روستا نیازمند اصلاح است، ادامه داد: به نظر می رسد باید بررسی صلاحیت ها را به هیات های اجرایی در استانها و شهرستان ها واگذار کنند و مراجع چهارگانه اقدام به نظارت دقیق داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نحوه برگزرای انتخابات باید به سمت برگزاری الکترونیکی حرکت کند، افزود: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان به صورت سنتی رای گیری انتخابات انجام می شود در حالی که باید از ظرفیت های کنونی دنیای الکترونیکی استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد طی مدت زمان باقی مانده باید پیش بینی های لازم برای انجام اقدامات اساسی مانند اصلاح ساختار برگزاری انتخابات و نحوه اجرای آن صورت بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها