کد خبر: 501487
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۴:۴۳
| |

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد:

مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات و شفاف تحویل می‌دهیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره زمان اتمام کار شورای شهر تهران در دوره پنجم و شروع کار شورای ششم گفت: آخرین جلسه کاری شورای شهر تهران در دوره پنجم روز 12 مرداد است و از امروز دقیقا یکماه تا آغاز کار شورای ششم، زمان باقی مانده است.

مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات و شفاف تحویل می‌دهیم
کد خبر: 501487
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۴:۴۳

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی در سیصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: ابتدا انتصاب جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضاییه تبریک می‌گویم و امیدوارم با افزایش کارآمدی، کاهش نارضایتی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی به موفقیت نائل شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از امروز دقیقا یکماه تا آغاز کار شورای ششم، زمان باقی مانده است و آخرین جلسه کاری ما روز سه شنبه 12 مرداد است و روز گذشته با حضور فرمانداری در دفتر کارم به صورت رسمی این تاریخ اعلام و برنامه‌ریزی برای دوره انتقال تا 16 مرداد انجام و مراسم 17 و یا 18 مرداد برگزار می‌شود. با وجود تخریب‌های رسانه‌ای و بی‌مهری رسانه ملی، شورای پنجم مفتخر است که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: در این دوره، برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی و شرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت؛ بلکه شاهد کاهش 20 درصدی وچابک‌سازی ساختاری نیز بودیم. نه تنها بخش دیگری از املاک و اموال شهرداری، در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی، عمومی یا خصوصی قرار نگرفت، بلکه وضعیت چندهزار ملکی که در گذشته بدون انجام فرایندی شفاف وقانونی واگذار شده بود، نیز مشخص گردید بعلاوه چندصد ملک نیز بازپس گرفته شد. نه تنها شهرفروشی و واگذاری بی‌رویه تراکم خارج از طرح تفصیلی متوقف شد، بلکه مصوبه بارگذاری‌های منفی مانند برج باغات نیز ابطال گردید.

وی تاکید کرد: نه تنها توافقات نوشته و نانوشته‌ی جدیدی با سایر دستگاه‌ها و نهادها جهت واگذاری منابع مدیریت شهری منعقد نشد، بلکه برای احقاق حقوق شهر در توافقات گذشته نیز پیگیری جدی بعمل آمد. با وجود همه بحرانهای مالی کرونا و تحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد؛ بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته نیز بازپرداخت گردید و تنها بهره و جرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

رییس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شهرداری تهران گفت: نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند، بلکه برای نخستین بار آزمونی علمی و شفاف و مبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان و متخصص در شهرداری برگزار شد. بنابراین انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و از سیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی و یأسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهادهای انتخابی وجود دارد و موجب‌عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید، افزوده نشود و امید جای یأس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

وی افزود: دستاوردهای مهم مدیریت شهری در این دوره، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر، شفافیت ومبارزه با رانت و مفاسد و همچنین حفظ سنت‌ها و سیمای اصیل تهران بوده است و با توجه به اینکه شورای ششم و مدیریت شهری آینده مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه‌های رهبری است، مناسب است که از این دستاوردها استقبال کرده و مسیر تحقق آن را تداوم دهد و البته نقاط ضعف و کاستی‌های این دوره مدیریت شهری را نیز جبران نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها