کد خبر: 500881
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

نیم میلیون در بهار سال جاری خون اهدا کردند

نیاز به خون همیشگی است و بهترین مکان برای ذخیره خون رگ های اهدا کنندگان است و تا هر زمانی که نیاز به اهدای خون بیشتر شود با دعوت و فراخوانی که از سوی سازمان انتقال خون انجام می شود اهداکنندگان برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنه بیماران باشند.

نیم میلیون در بهار سال جاری خون اهدا کردند
کد خبر: 500881
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد سال جاری 630 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کردند که از این تعداد 510 هزار نفر شرایط اهدا را داشتند و موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش ایرنا، بشیر حاجی بیگی افزود: میزان اهدای خون در سه ماه نخست امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1399) 15 درصد رشد داشته و در این بازه زمانی استان های قزوین با 34 درصد رشد، خوزستان با 33 درصد رشد و خراسان رضوی با 24 درصد رشد، بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشتند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 73 هزار و 500 واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان بار اول در سراسر کشور بود، افزود: همچنین شاخص اهدای خون مستمر(اهدا کنندگانی که حداقل دوبار در سال خون اهدا می کنند) در کشور 57 درصد است و بیشترین میزان شاخص اهدای خون مستمر در کشور در این مدت مربوط به استان‌های سمنان با 73 درصد، یزد با 67.5 درصد و بوشهر با 67.2 درصد بود.

وی گفت: نیاز به خون همیشگی است و بهترین مکان برای ذخیره خون رگ های اهدا کنندگان است و تا هر زمانی که نیاز به اهدای خون بیشتر شود با دعوت و فراخوانی که از سوی سازمان انتقال خون انجام می شود اهداکنندگان برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنه بیماران باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها