وضعیت کرونایی سیستان و بلوچستان رازیر نظر است

سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: با فوت 14مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و 609 نفر رسید.

وضعیت کرونایی سیستان و بلوچستان رازیر نظر است
کد خبر: 500795
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۰۷:۵۲:۱۶

اعتمادآنلاین| حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ضمن تشکر از کادر درمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنان هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و برای بیمارستان 320 تختخوابی در چند ماه اخیر نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: اطلاع‌رسانی در کم کردن مشکلات ناشی از ویروس کرونا موثر خواهد بود، در این راستا باید گفت اگر مردم دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند شاید ما نتوانستیم با آنان هم زبان شویم و آنان را اقناع کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 42 درصد جمعیت‌ زاهدان حاشیه‌نشین هستند و اگر آمار کرونا در این شهر زیاد بوده به خاطر تجمع‌پذیر بودن آن است،گفت: چاره اصلی برای برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است.

او بیان کرد: آمار در سیستان و بلوچستان از نظر تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری پایین است اما با این وجود در زاهدان فعلا بیماری نبوده که نیاز به بستری داشته باشد و نشده باشد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن هزار و 190 مورد جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس در استان به 57 هزار و 110 نفر رسید.

سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: با فوت 14مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و 609 نفر رسید.

او با بیان اینکه 632 بیمار حاد تنفسی و 350مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها