کد خبر: 500676
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۳:۲۵
| |

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران:

شاهد واریانت جهش یافته در تهران هستیم / در بیمارستان‌های تهران فضای کافی برای بیماران کرونایی داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: اگر موارد جدیدی از ویروس در تهران وجود داشته باشد با اعلام به وزارت بهداشت واریانت جدید را اعلام می کنیم.

شاهد واریانت جهش یافته در تهران هستیم / در بیمارستان‌های تهران فضای کافی برای بیماران کرونایی داریم
کد خبر: 500676
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۳:۲۵

اعتمادآنلاین| علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: آخرین ویروس اثبات شده جهش یافته که ویروس قالب موج چهارم در تهران بود، ویروس انگلیسی است.

به گزارش برنا، او با بیان اینکه درمورد سایر ویروس ها، چون از نظر تأیید توالی یابی ویروسی اثبات نشده در حال بررسی هستیم، افزود: اگر موارد جدیدی از ویروس در تهران وجود داشته باشد با اعلام به وزارت بهداشت واریانت جدید را اعلام می کنیم.

زالی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران نیز شاهد برخی از فرم های واریانت کلاسیک( قدیمی ترین واریانت ویروس) هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران تصریح کرد: به صورت تأیید شده در شهر تهران ویروس آفریقایی، هندی و دلتا نداریم اما به طبیعتا به دلیل اینکه استان تهران و شهر تهران مهاجر پذیر است، این خطر برای ما وجود دارد.

زالی ادامه داد: در مناطق مرکزی کشور مانند استان های یزد و کرمان گونه های جهش یافته وجود دارد و احتمال انتقال به تهران وجود دارد.

او با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان های تهران گفت: خوشبختانه وضعیت بیمارستان های از ثبات و پایداری خوبی برخوردار است و فضای کافی برای بیماران کرونایی وجود دارد.

زالی افزود: مجدد کلینیک های تزریق سرپایی رمدسیویر در برخی از بیمارستان به صورت پیشگیرانه راه اندازی کردیم.

او با بیان اینکه از لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران کرونایی کمبودی نداریم، تاکید کرد: تعدادتخت ها، دستگاه های اکسیژن ساز در حال حاضر به اندازه کافی وجود دارد اما این امر، موضوعی نسبی است و با توجه به تعداد بالای بیماران ممکن است مشکلاتی پیش آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها