کد خبر: 500645
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۰۸:۳۳:۰۰
| |

فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دستور کار کمیسیون اجتماعی است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دستور کار کمیسیون اجتماعی‌ست بررسی‌های ما پیش از ارسال لایحه توسط دولت به مجلس، آغاز شده بود و بخش مهمی از مسیر را طی کرده‌ایم و در حال حاضر کمیسیون مدت‌هاست اقدامات خود را جهت بررسی لایحه آغاز کرده است. 

لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دستور کار کمیسیون اجتماعی است
کد خبر: 500645
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی گفت: براساس خبر اعلام شده توسط سخنگوی محترم کمیسیون بهداشت، طرحی با عنوان «تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی» در این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته و به علت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی رد شده است.

به گزارش برنا، او افزود: آن‌چه در کمیسیون بهداشت بررسی شده است اصلا ارتباطی با لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت ندارد و باعث تعجب است با وجود تأکید سخنگوی این کمیسیون بر کلمه «طرح» چرا باز هم چنین فضایی شکل گرفته است.

قاسم پور با تاکید بر اینکه لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دستور کار کمیسیون اجتماعی‌ست، تصریح کرد: بررسی‌های ما پیش از ارسال لایحه توسط دولت به مجلس، آغاز شده بود و بخش مهمی از مسیر را طی کرده‌ایم و در حال حاضر کمیسیون مدت‌هاست اقدامات خود را با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس جهت بررسی لایحه آغاز کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هدف فراکسیون زنان و کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی لایحه با رویکرد مبتنی بر سیاست‌گذاری مشارکتی و در تعامل با دستگاه‌های مجری، جامعه نخبگانی و کنشگران میدان است و در این مسیر شنوای نظرات و نقدهای گوناگون خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها