کد خبر: 499270
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۲۰:۴۲:۳۴
| |

ایران درگیر ویروس هندی دلتا شده/ وضع تهران عادی نیست

فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.

ایران درگیر ویروس هندی دلتا شده/ وضع تهران عادی نیست
کد خبر: 499270
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۲۰:۴۲:۳۴

اعتمادآنلاین| پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است و سرایت پذیری آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می‌تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند.

به گزارش «انتخاب»؛ پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا در برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با اشاره به نیاز مبرم مردم به واکسن،گفت: ما تا واکسن نزنیم از منجلاب کرونا خارج نمی‌شویم.

وی ادامه داد: تزریق واکسن مقام معظم رهبری با واکسن کووایران برکت طلیعه بسیار خوبی برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور خواهد بود و امیدواریم مسئولان به توصیه‌های ایشان عمل کنند؛ چون رهبری استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی را بدون اشکال دانسته و بر روند واکسیناسیون تاکید کردند. واکسن کوو برکت اولین واکسن کرونای ایرانی است که مجوز تزریق اضطراری را دریافت کرده است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اظهار نگرانی و تاکید بر اینکه کشور در موج پنجم کرونا قرار گرفته است، گفت: موج پنجم شروع شده است. شهرهای جنوبی کشور قرمز است و ما 32 شهر قرمز داریم.

وی افزود: فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.

طبرسی بیان داشت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است که کشورهای دیگر را هم درگیر کرده است و سرایت پذیری آن بسیار شدید است و هر شخص بیمار می‌تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند

.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ابراز داشت: امیدواریم این موج مثل موج های قبلی شدت نداشته باشد اما اگر تمهیداتی برای آن اندیشیده نشود با موج شدیدی از بیماری مواجه خواهیم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها