معصومه ابتکار:

طرح تاب‌آوری‌ اجتماعی در 1100 نقطه بسیار آسیب‌پذیر کشور اجرا شد

معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده از اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در 1100 نقطه بسیار آسیب پذیر در دولت دوازدهم خبر داد.

طرح تاب‌آوری‌ اجتماعی در 1100 نقطه بسیار آسیب‌پذیر کشور اجرا شد
کد خبر: 498107
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۳:۱۴:۳۶

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست همکاری مشترک نهادهای دولتی درگیر در طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان کارآفرین کشور از طریق دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت که در دفتر معاونت برگزار شد، افزود: اهمیت توان افزایی اقتصادی زنان کارآفرین در گرو اتصال نخبه ها به همدیگر است.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: توان افزایی زنان در دولت دوازدهم از موضوع عدالت جنسیتی آغاز و با 176 شاخص در 31 استان انجام شد.

معاون رئیس جمهوری افزود: برنامه ریزی های مختلف در جهت الگوسازی برای زنان سرپرست خانوار و زنانی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند طراحی و اجرا کردیم که نتیجه خوبی گرفتیم.

ابتکار اقدام دیگر صورت گرفته توسط معاونت را طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی اعلام کرد و گفت: این طرح در 1100 نقطه بسیار آسیب پذیر اجرا شد که با اجرای آن، جامعه هدف احساس تغییر بسیار کرد و برای عبور بهینه از آسیب ها و عدم بازگشت، تلاش شد کسب و کار و فعالیت اقتصادی اولویت قرار گیرد؛ اینجاست که صندوق های خرد و تشکل ها وارد می‌شوند و کار راه به عهده می گیرند.

وی افزود: فعالیت ها عمدتا بر پایه ارتقای توانمندی ها و پایدار شدن کسب و کارها است تا به زنان روستایی و عشایری که پایه اطلاعات ضعیفی دارند، در همه عرصه ها بهره‌ اطلاعاتی بدهیم که بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف استفاده از اینترنت و فرصت های آن است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه از طریق اتصال زنان روستایی و عشایری به بازارهای مجازی می توان در معرفی آنان و تولیدات بهره کافی برد، خاطرنشان کرد: بخشی از ارتقای توان افزایی هم از طریق شرکت های نوآورانه صورت خواهد گرفت؛ آنجا که دختران تحصیلکرده دانشگاهی دیدگاه سنتی را کنار گذاشته و به عرصه جدید فناوری های اقتصادی پا بگذارند.

ابتکار با بیان اینکه باید بسیار چابک برخورد کنیم و در گذشته نمانیم، یادآور شد: استاندارسازی محصولات سالم کار بزرگ دیگری است که مورد توجه قرار گرفته زیرا بازار امروز کالای سالم می خواهد و این یعنی روزآمدی و داشتن رویکرد سلامت محور و متوازن با تقاضای بازار مدرن.

وی با ابراز امیداوری از اینکه این شبکه سازی ها در آینده هم ارتقا یابد و زمین نماند، یادآور شد: در مورد بحث وثیقه جهت دریافت وام زنان سرپرست خانوار و کارآفرین بسیار تلاش کردیم تا سهام عدالت به عنوان وثیقه قرار گیرد اما عملا بخشنامه های صادر شده، دستورالعمل اجرایی ندارند که امیدواریم این ضرورت به زودی حل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها