کد خبر: 478359
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

آیا لیپوماتیک راهی برای لاغری است؟

اضافه وزن یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما در قرن جدید است. تغییرات اساسی که در سبک زندگی و عوض شدن نوع تغذیه، اضافه وزن را به یکی از شایع‌ترین مشکلات جوامع مختلف تبدیل کرده است که با بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز در ارتباط است. حال آیا راهکار واقعی برای لاغری وجود دارد؟

آیا لیپوماتیک راهی برای لاغری است؟
کد خبر: 478359
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اضافه وزن یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما در قرن جدید است. تغییرات اساسی که در سبک زندگی و عوض شدن نوع تغذیه، اضافه وزن را به یکی از شایع‌ترین مشکلات جوامع مختلف تبدیل کرده است که با بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز در ارتباط است. حال آیا راهکار واقعی برای لاغری وجود دارد؟

در برخی افراد وجود یک اضافه وزن و چربی اضافه در بخش‌های محتلف بدن تبدیل به یک معضل شده است که به سادگی از بین نمی‌رود. گاهی این چربی اضافه، خود مانعی برای تحرک کافی است و یا به سختی با انجام ورزش و رعایت رژیم‌های تغذیه‌ای، از بین می‌رود. برای مثال چربی زیر پوستی در شکم، پهلوها، پشت و بعضا ران پا و بازو از این دست هستند. در چنین مواردی ممکن است رعایت یک برنامه استاندارد کاهش وزن به ماه‌ها یا چند سال زمان نیاز داشته باشد تا فرد به اندام ایده‌آل خود برسد.در مقاله ای از سایت دکتر نجف بیگی به آدرس / لاغری-شکم-و-پهلو/drnajafbeygi.com به لاغری شکم و پهلو با عمل جراحی میپردازیم.

با کمک روش‌های جراحی و دستگاه‌های تخلیه چربی می‌توان در یک جلسه، بیش از 5 تا 6 کیلو از چربی اضافی بدن فرد را تخلیه کرد و او را به اندام مناسب‌تری رساند. اتفاقا در چنین شرایطی معمولا فرد برای حفظ اندام لاغر جدید خود، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت. در نتیجه با رعایت برنامه ورزشی و تغذیه‌ای مناسب برای خود، برای حفظ لاغری و سلامتیش مشتاق‌تر عمل خواهد کرد.برای آشنایی بیشتر با روش هایی که میتوانید بدون رژیم غذایی و ورزش به اندام ایده آل خود برسید اینجا کلیک کنید.

چه روشی برای لاغری مناسب است؟


دکتر آرش نجف بیگی در مورد روش‌های لاغری و کاهش وزن تذکر داد که روش‌هایی مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن و یا روش‌های اولتراسونیک، تنها می‌توانند چربی اضافی زیر پوست را از بدن خارج کنند اما برای رفع چربی اطراف اندام‌های داخلی بدن و یا برای کاهش وزن به طور کلی، حتما باید ورزش منظم داشت و کالری دریافتی روزانه را کنترل کرد.

این کار هم پیش از انجام عمل لیپوماتیک و هم پس از آن ضروری است. در واقع ما جراحان پلاستیک و زیبایی برای افرادی که بیش از حد مجاز اضافه وزن داشته باشند از لیپوماتیک استفاده نمی‌کنیم و از فرد می‌خواهیم تا با کمک روش‌های مختلف وزن خود را تا حد مشخصی پایین بیاورد. سپس برای دست کم شش ماه باید وزن فرد ثابت بماند و نوسان نداشته باشد. سپس با کمک لیپوماتیک می‌شود اندام‌های مختلف فرد را لاغر کرد و به آن شکل و فرم مناسب داد.

در گذشته از روش لیپوساکشن برای خارج کردن چربی اضافی و لاغری استفاده می‌شد. در این روش که از نامش پیدا است، چربی به وسیله مکش یا ساکشن، از زیر پوست بیرون کشیده می‌شد. اما برای آب کردن بافت چربی و تسهیل در فرایند بیرون کشیدن آن، معمولا از گرما استفاده می‌شد. این تکنیک معمولا مشکلاتی مانند سوختگی خفیف، کبودی، درد و شلی پوست را به همراه داشت. اما امروزه دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌تری برای این کار وجود دارند.

برای مثال دستگاه لیپوماتیک که بر اساس همان تکنیک قدیمی لیپوساکشن ساخته شده است، با کمترین عوارض جانبی، در زمانی بسیار کمتر، حجم بیشتری از چربی را از بدن فرد خارج می‌کند. به همین دلیل در جراحی پلاستیک و زیبایی، دیگر از روش قدیمی لیپوساکشن به تنهایی استفاده نمی‌شود بلکه لیپوماتیک که نوع پیشرفته‌تر آن است، به کار گرفته می‌شود.

درباره عمل های جراحی لاغری بیشتر بدانید .

لیپوماتیک چطور لاغر می‌کند؟


دکتر آرش نجف بیگی، جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی در مورد این دستگاه لاغری اضافه کرد که لیپوماتیک دو ویژگی اساسی دارد. یکی اینکه چربی اضافی را بیرون می‌کشد و موجب لاغری اندام‌ها می‌شود. دیگر اینکه بر خلاف بسیاری از روش‌های دیگر، لیپوماتیک چربی بدن را سالم بیرون می‌کشد؛ یعنی به سلول‌های چربی کمترین آسیب وارد می‌شود. در نتیجه از چربی تخلیه شده می‌توان برای تزریق دوباره به بدن خود فرد استفاده کرد.

برای مثال می‌توان چربی تخلیه شده از پهلوها را پس از فراوری و آماده‌سازی، به باسن، سینه‌ها، صورت، دست و یا بخش‌های دیگر بدن فرد تزریق کرد. به این ترتیب، برای فرد می‌توان یک تناسب در اندام ایجاد نمود و به زیباتر شدن او کمک کرد.

لیپوماتیک در دو مرحله فرایند لاغری را انجام می‌دهد. اول بافت متراکم چربی زیر پوست را متلاشی و خرد می‌کند. سپس با کمک فرایند ساکشن، چربی را از بدن بیرون می‌کشد. در این مسیر، لوله‌ای باریک و بلندی به نام کانولا به انجام این دو مرحله کمک می‌کند.

کانولا از طریق سوراخ‌ها و برش‌های کوچکی که در پوست ایجاد می‌شود، به میان بافت چربی هدایت خواهد شد. نوک کانولا با ایجاد حرکات بسیار ریز و ارتعاشات سریعی که در چند جهت انجام می‌شود، بافت چربی را می‌شکند. کانولا با سرعت بالا اما دامنه کم، به جلو و عقب یا چپ و راست و بالا و پایین می‌رود و با کمک این ارتعاشات، بافت متراکم چربی را به تکه‌های ریز تبدیل می‌کند. در نوک کانولا نیز سوراخ‌های ریزی وجود دارد که با کمک یک ساکشن قوی، چربی خرد شده را به بیرون می‌کشد.

به این ترتیب تنها طی یک عمل لاغری یک تا دو ساعته، فرد به میزان دلخواه لاغر می‌شود. البته ممکن است در برخی افراد این فرایند در دو جلسه انجام شود. معمولا این تکنیک با بیهوشی عمومی انجام می‌شود اما بنا به درخواست فرد می‌توان آن را با بی‌حسی موضعی نیز انجام داد. اما پیشنهاد ما معمولا بیهوشی عمومی است، چرا که برای فرد، راحتی بیشتری دارد و استرس هنگام عمل را تجربه نخواهد کرد.

با لیپوماتیک چقدر می‌شود لاغر شد؟


دکتر آرش نجف بیگی اشاره کرد که میزان لاغری با روش لیپوماتیک کاملا به شرایط بدنی فرد بستگی دارد. ممکن است در برخی افراد پس از دو جلسه انجام لیپوماتیک بتوان تا 14 یا حتی 15 کیلو از چربی اضافی را از بدن فرد خارج کرد. در برخی افراد هم کمتر یا بیشتر از این میزان خواهد بود. با این وجود باید دقت داشت که اهمیت لیپوماتیک در لاغری سریع نیست؛ بلکه با ایجاد یک اندام ایده‌آل به فرد این امکان را می‌دهد تا اعتماد به نفس خود را بازیابد و برای کنترل وزن خود، انگیزه بیشتری داشته باشد.

توصیه ما جراحان پلاستیک به مراجعان همیشه این است که باید یک خواست منطقی از روش‌های لاغری مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن و روش‌های اولتراسونیک داشته باشند. چرا که این روش‌ها فقط وسیله‌ای هستند برای رسیدن به اندام مناسب، نه حفظ آن. یعنی رعایت یک برنامه منظم از ورزش روزانه و داشتن تغذیه مناسب، مکمل برای لاغری با روش لیپوماتیک هستند. در غیر این صورت در کمتر از یک سال فرد ممکن است دوباره اندام لاغر خود را از دست بدهد.

در این میان داشتن جلسه مشاوره و معاینه با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی برای مشخص کردن حجم چربی قابل استخراج، بسیار مهم است. یعنی پیش از اینکه فرد برای آینده بعد از عمل خود برنامه‌ریزی بکند، حتما باید جلسه مشاوره‌ای داشته باشد تا از امکان لاغر شدن خود و میزان کاهش چربی، آگاه شود.

آیا لیپوماتیک خطری هم در پی دارد؟


دکتر نجف بیگی در این مورد افزود که در گذشته خطراتی مانند آمبولی وجود داشت. همچنین عوارض جانبی مانند کبودی، سوختگی و آسیب به بافت زیرین پوست و یا خونریزی داخلی، از خطرات تخلیه چربی بود. اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری و با کمک دستگاه‌های جدید، بسیاری از این خطرات و عوارض از بین رفته است.

البته در موارد معدود و انگشت شماری ممکن است مشکلاتی برای فرد پیش بیاید که معمولا ناشی از عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و دستورات جراح می‌باشد. همچنین انجام عمل لاغری نزد پزشکان غیر متخصص یا مراجعه به مراکز درمانی غیر استاندارد، استفاده از تکنیک‌های قدیمی و غیر صحیح توسط پزشکان، عدم رعایت مسائل بهداشتی، عدم استریل‌سازی محیط و ابزارها و مواردی از این دست نیز می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

به همین دلیل توصیه ما همیشه این است که برای انجام لیپوماتیک، افراد به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه کنند تا جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های لاغری برای آنها به‌کار گرفته شود و در محیطی کاملا ایمن، عمل تخلیه چربی انجام شود.

برای مثال یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است حدود 5 تا 10% از افراد با آن روبرو شوند، عفونت است. معمولا این مشکل جدا از مراجعه به مراکز غیر معتبر، به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی، شست و شوی نامناسب بدن و جای عمل و یا توجه نداشتن به توصیه‌های پزشک، رخ می‌دهد. ضروری است که افراد مراقبت‌های بعد از عمل را بر اساس تجویز جراح خود انجام دهند.

با این وجود، بسیاری از مشکلات مانند عفونت با کمک روش‌های درمانی تکمیلی مانند مصرف آنتی بیوتیک خوراکی، قابل حل است. همچنین مصرف آب و مواد غذایی مناسب مثل میوه و سبزی تازه از جمله میوه آناناس و یا غذاهای دریایی مثل ماهی، در بهبود سریع‌تر افراد نقش پر رنگی دارد. همچنین در پایان به متقاضیان لاغری پیشنهاد می‌کنم که تغییر در سبک زندگی را چه قبل از عمل لیپوماتیک و چه بعد از آن، حتما در نظر داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها