کد خبر: 474728
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا:

ورود پلاک‌های غیربومی به 227 شهر ممنوع شد / افزایش چشمگیر تصادفات رانندگی در نوروز / 5 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد دولت از جرائم رانندگی سال 99

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع و متخلفان به این شهرها یک میلیون تومان جریمه می شوند. همچنین برای ورود به شهرهای نارنجی نیز 500 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

ورود پلاک‌های غیربومی به 227 شهر ممنوع شد / افزایش چشمگیر تصادفات رانندگی در نوروز / 5 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد دولت از جرائم رانندگی سال 99
کد خبر: 474728
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز در نشست خبری در جمع‌بندی اقدامات نوروزی و ارائه آمار عملکرد ماموریت نوروز 1400 اظهار کرد: در 28 اسفند سال 99 وضعیت کرونا در 40 شهر وضعیت قرمز و نارنجی اعلام شد؛ یعنی 9 شهر قرمز که بیشتر شامل شهرهای استان خوزستان می شد و 31 استان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، سردار هادیانفر گفت: با ترددهای صورت‌گرفته تا 12 فروردین 100 درصد ترددها افزایش یافت ولی در روز 13 فروردین به دلیل اطلاع رسانی های صورت گرفته این عدد به 89 درصد کاهش تردد رسید که تا دیروز یکشنبه 166 شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند و امروز به 227 شهر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع و متخلفان به این شهرها یک میلیون تومان جریمه می شوند. همچنین برای ورود به شهرهای نارنجی نیز 500 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی همه شهرها مشمول محدودیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد شده و 200 هزار جریمه خواهند شد.

چه تعداد خودرو جریمه شدند؟


رئیس پلیس راهور در ادامه صحبتش از اعمال بیش از 6 میلیون هزار فقره جریمه خودروها در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 109 میلیون فقره جریمه اعمال شد و 6 میلیون و 300 هزار فقره اعمال قانون براساس ابلاغ ستاد ملی از ابتداد تا امروز در حوزه مقابله با ترددهای غیرمجاز ومحدودیت های شبانه انجام شد که بیش از 55 درصد مربوط به تردد شبانه، 25 درصد مربوط به شهرهای نارنجی و 20 درصد مربوط به شهرهای قرمز است.

هادیانفر افزود: با به کارگیری 8 هزار نیرو در راهور و 3 هزار نیرو در بخش انتظامی در اعمال قانون محدودیت های کرونایی انجام شد که با افزایش شهرها این تعداد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: اعمال جریمه ها در دو مرحله پیامک پیشگیرانه و اعمال قانون انجام شد که دارای شناسه قبض و پرداخت است.

هادیانفر ادامه داد: 109 میلیون وسیله در سال 99 مشمول قانون شدند که برای 70 میلیون نفر جریمه قطعی پیامک ارسال شده و 58 هزار میلیارد ریال معادل پنج هزار و 800 میلیارد تومان میزان جریمه سال 99 بوده که تا دیروز چهار هزار و 480 میلیارد تومان وصول شده یعنی 78 درصد وصول شده است که این افزایش به دلیل اعمال محدودیت های کرونا بوده و مابقی شامل تخلفات دیگر است.

افزایش تصادفات در نوروز امسال


رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش از افزایش تصادفات در نوروز امسال خبر داد و گفت: میزان تصادفات در نوروز 99 روند افزایشی داشته و 42 درصد تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی افزایش داشته که 26 درصد علل تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه بوده و به صورت متوسط روزانه 34 نفر جان خود را در نوروز امسال از دست دادند.

وی با بیان اینکه شدت تردد ها در محورهای شمالی افزایش یافت، افزود: بیش از 36 میلیون خدمت ارایه دادیم که منجر به افزایش 80 درصدی رضایتمندی مردم شد و با اقدامات صورت گرفته میزان شکایت کاهش و رضایت افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها