کد خبر: 472067
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۰۸:۵۷:۰۰
| |

چشمه‌های اطراف شیراز

اطراف شیراز پر از نواحی سر‌سبز، خوش آب‌و‌هوا و خوش‌منظره است. گشت‌و‌گذار اطراف خود شیراز هم می‌تواند برای روز‌های متمادی شما را مبهوت خود کند. دل کندن از این طبیعت زیبا، سخت است و برای روز‌های زیادی مناطق جدید برای بازدید خواهید داشت.

چشمه‌های اطراف شیراز
کد خبر: 472067
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از شهر‌های زیبا و قدیمی ایران، مرکز استان فارس، یعنی شیراز است. آب‌و‌هوای شیراز همیشه معتدل و مطلوب بوده و کنار دیگر‌ زیبایی‌ها آن باعث جذب مسافران زیادی به این‌ شهر می‌شود. زیبایی‌های شهر به‌حدی زیاد است که اگر کمی جست‌و‌جو کنید به تعداد زیادی لقب برای آن دست پیدا خواهید کرد. شهر نرگس‌ها و ترنج‌ها، شهر شعر حافظ و سعدی و... از جمله عنوان‌هایی هستند که با شنیدن آن‌ها، تصویر شیراز را تداعی می‌کنند. از شهرت‌های فراوان شهر معلوم است که بسیاری از مسافران، شیراز را به‌عنوان مقصد سفر‌های خود انتخاب می‌کنند.

تنوع جاذبه‌های شیراز، به‌حدی زیاد است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را می‌تواند برای چندین ‌روز متوالی میهمان خود کند. اگر اهل طبیعت و سر‌سبزی هستید، بازدید از اماکن تاریخی را دوست دارید یا از ادبیات و هنر لذت می‌برید، برای سفر به شیراز شک نکنید! امکانات گردشگری و توریستی زیادی هم در شهر برای مسافران در‌نظر گرفته شده است. فصل‌های بهار و پاییز بهترین‌ زمان‌ها برای گردش در دل زیبایی‌های بی‌انتهای شیراز هستند. حجم مسافران این شهر بسیار بالا است و تعداد زیادی از تور‌ها در این شهر فعالیت می‌کنند؛ شما به‌آسانی می‌توانید با یک تور شیراز در زمان دلخواه به این شهر زیبا سفر کنید.

دیدنی‌ها و چشمه‌های اطراف شیراز

اطراف شیراز پر از نواحی سر‌سبز، خوش آب‌و‌هوا و خوش‌منظره است. گشت‌و‌گذار اطراف خود شیراز هم می‌تواند برای روز‌های متمادی شما را مبهوت خود کند. دل کندن از این طبیعت زیبا، سخت است و برای روز‌های زیادی مناطق جدید برای بازدید خواهید داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از چشمه‌ها و دیدنی‌های اطراف شیراز را نام برده و در حدی آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با‌توجه به زیبایی‌های فراوان اطراف شیراز توصیه ما استفاده از یک تور شیراز برای سفر شما است؛ زیرا برنامه‌ریزی و امکانات زیادی را دراختیار شما قرار می‌دهد. اگر هم از یک تور هوایی شیراز استفاده کنید، مسیر سفری سریع‌تر را تجربه خواهید کرد.

استان فارس با طبیعت بی‌نظیر خود، رودخانه‌ها، آبشار‌ها و چشمه‌های فراوانی را در خود جای داده است. اگر دوست دارید به یکی از این‌مناطق سفر کنید، حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه بفرمایید. اگر برای سفر خود از خدمات یک تور شیراز استفاده می‌کنید، حتما درباره برنامه تور و مناطق موردبازدید، سوال کنید.

06

چشمه‌های اطراف شیراز در استان فارس

چشمه‌ها از‌جمله مناطقی هستند که طرفداران خاص خود را دارند و از‌نظر جذب گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار هستند. همچنین چشمه‌های طبیعی و آب‌گرم، به دلایل خواص درمانی و تفریحی از‌جمله مناطقی محسوب می‌شوند که توریست‌ها، گردشگران و مسافران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کنند. استان فارس با طبیعت شگفت‌انگیز خود میزبان بسیاری از چشمه‌ها، رود‌خانه‌ها و آبشار‌های زیبا و طبیعی است. در ادامه تعداد زیادی از آن‌ها را نام خواهیم برد؛ حتما در مسافرت‌های خود برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. شما در هر‌زمانی که بخواهید می‌توانید با رزرو هتل شیراز و خرید بلیط، سری به این شهر رؤیایی بزنید.

چشمه رچی شیراز

حدود 35 ‌کیلو‌متری شیراز در منطقه کوهمره، یکی از چشمه‌های زیبای کشور، به نام چشمه رچی قرار دارد. اطراف چشمه یکی از گردشگاه‌های عمومی کشور ساخته شده و آب‌و‌هوای بی‌نظیر آن باعث شده تا مسافران زیادی در بسیاری از ایام سال به این منطقه سفر کنند. اگر از یک تور هوایی شیراز استفاده می‌کنید، حتما درباره برنامه بازدید از این‌ چشمه از مسئولان، سوال بپرسید.

چشمه قدم‌گاه اقلید

در شهرستان اقلید، نزدیکی روستای سده، چشمه بسیار زیبایی قرار دارد که مسافران زیادی را به این ‌ناحیه جذب می‌کند. روستاییان از این ‌چشمه برای آبیاری زمین‌های اطراف استفاده می‌کنند.

چشمه خارگان

این‌چشمه در 60 ‌کیلو‌متری شهر شیراز در روستایی هم‌نام خود چشمه، یعنی روستای خارگان قرار دارد. در همه فصل‌های سال، این‌روستا، میزبان مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور است. آب فراوان در این ‌ناحیه، باعث رویش گیاهان مختلف و سر‌سبزی این ناحیه می‌شود. بسیاری از تور‌ها در برنامه خود ممکن است بازدید از چشمه‌هایی مانند چشمه خارگان را داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از یک تور شیراز از تهران از سفر خود به این‌مناطق لذت ببرید.

چشمه محمد رسوال الله اقلید

یکی از مناطق زیبا و گردشگری شهرستان اقلید، چشمه محمد‌رسول‌الله است. ساکنان اطراف، از آب چشمه برای آبیاری مزارع و پر‌کردن حوضچه‌های ماهی خود استفاده می‌کنند. اگر با یک تور شیراز به این ‌مناطق سفر می‌کنید، حتما درباره برنامه زمانی بازدید خود از ایشان سوال بفرمایید.

06

چشمه چویو اقلید

در دامنه کوه حسینی که کنار جاده آسپاس شهرستان اقلید قرار دارد، چشمه‌ای با نام چشمه چویو را می‌توان پیدا کرد. این‌منظقه بسیار سر‌سبز و مناسب برای ایجاد محیطی گردشگری است. اگر می‌خواهید در سفر خود دغدغه‌های کمی داشته باشید، با یک تور شیراز از تهران می‌توانید به این شهر زیبا سفر کرده و با هماهنگی به نواحی دلخواه خود نیز سری بزنید.

از دیگر چشمه‌های استان فارس می‌توان به چشمه‌های زیر اشاره کرد: چشمه اسری، چشمه سراب‌سیاه، چشمه سراب‌شیر، چشمه بالگان یا حاجی‌آباد، چشمه ساسان، چشمه ابوالمهدی، چشمه شش‌پیر، چشمه پلنگان، چشمه جونجان، چشمه بناب قادر‌آباد، چشمه آتشکده، چشمه تنکاب، چشمه حنیفقان، چشمه آب‌گرم سراب بهرام، چشمه کان‌زرد، چشمه برن‌هیر، چشمه براق ، چشمه تاسک، چشمه حاجت، چشمه سرگ‌چینه، چشمه گنجینه، چشمه میل‌اژدها و چشمه مردگان.

کلام آخر

شیراز، شهر خوش‌آب‌و‌هوای ایران یکی از زیبا‌ترین مناطق برای سفر است. این‌شهر در همه فصل‌ها مسافران خاص خود را دارد و همواره میزبان میهمانان بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است. در این مقاله تعدادی از چشمه‌های اطراف شهر شیراز را نام ‌بردیم. یکی از راه‌های آسان سفر به شیراز استفاده از یک تور هوایی شیراز است. در‌صورت استفاده از یک تور شیراز مسئولیت برنامه‌ریزی‌ها به تور واگذار می‌شود و شما می‌توانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها