کد خبر: 464208
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۲:۳۶:۵۶
| |

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد:

ثبت به روز وضعیت زنان سرپرست خانوار

معاون زنان و خانواده ریاست جمهور گفت: اقدامات حمایتی در دولت دوازدهم برای زنان سرپرست خانوار انجام شده است. طی سه سال گذشته در دولت دوازدهم برای زنان سرپرست خانوار در موضوعات متعدد همچون صنایع دستی و رشته‌هایی که نیازمند بازاریابی، کسب و کار موفق و... آموزش ارائه و تسهیلاتی داده شده است.

ثبت به روز وضعیت زنان سرپرست خانوار
کد خبر: 464208
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۲:۳۶:۵۶

اعتمادآنلاین| طی یک دهه اخیر میزان زنان سرپرست خانوار در کشور افزایش پیدا کرده است. در بهمن 98 ناهید تاج‌الدین، عضو اسبق کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که در حال حاضر حدود 3 میلیون زن سرپرست خانوار در سراسر کشور داریم و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که طی 10 سال گذشته تعداد خانواده‌های دارای سرپرست زن نسبت به مردان 58 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر طی یکسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا میزان زنان سرپرست خانوار نسبت به گذشته افزایش و این قشر با ناملایمات متعدد مواجه هستند. انتظار این شرایط تا نهادهای تصمیم‌گیر در زمینه مهار مشکلات این افراد راهکارهای متعدد را در دستور کار قرار دهند.

معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده ریاست جمهور درباره اقدامات انجام شده در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا برای زنان سرپرست خانوار گفت: هم اکنون از لحاظ اقتصادی در تحریم و کرونا هستیم و در این زمینه خدمات فراوانی ارائه شده است.

او درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای زنان سرپرست خانوار افزود: برای زنان سرپرست خانوار پرتالی در وزارت کار راه اندازی شده است. هدف از این اقدام ثبت دقیق و به‌روز آمار و وضعیت زنان سرپرست خانوار در کشور است.


ابتکار ادامه داد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور، ستادی تحت تاثیر بند ت ماده 80 به فعالیت می‌پردازد. در این زمینه اقدام عملی در بین دستگاه‌های دولتی و حمایتی از زنان سرپرست خانوار تدوین شده است.

اقدامات حمایتی دولت دوازدهم برای زنان سرپرست خانوار

او تصریح کرد: اقدامات حمایتی در دولت دوازدهم برای زنان سرپرست خانوار انجام شده است. طی سه سال گذشته در دولت دوازدهم برای زنان سرپرست خانوار در موضوعات متعدد همچون صنایع دستی و رشته‌هایی که نیازمند بازاریابی، کسب و کار موفق و... آموزش ارائه و تسهیلاتی داده شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با همکاری بانک‌ها و سیستم بانکی توانسته‌ایم بیش از 85 هزار مورد وام قرض الحسنه برای زنان سرپرست خانوار فقط از سوی معاونت زنان ارائه دهیم، گفت: البته دیگر نهادها هم در زمینه ارائه وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در تلاش هستند. امید است با اقدامات حمایتی، زنان بتوانند به ادامه و توسعه فعالیت‌ها خود بپردازند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها