کد خبر: 428120
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۷
| |

ادامه ریاست محسن هاشمی در شورای شهر تهران

محسن هاشمی رفسنجانی برای سال چهارم رئیس شورای شهر تهران ماند.

ادامه ریاست محسن هاشمی در شورای شهر تهران
کد خبر: 428120
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۷

اعتمادآنلاین| اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در اولین دستور جلسه خود، برگزاری انتخابات هیات رئیسه را در دستور کار خود قرار دادند که محسن هاشمی تنها کاندیدای ریاست شورای شهر بود.

در این جلسه به دلیل ابتلای محمدعلیخانی به کرونا، پیشنهاد شد که رأی وی به صورت مجازی و غیر حضوری اخذ شود اما محسن هاشمی اعلام کرد از آنجایی که در آیین نامه شورا به لزوم مخفی بودن رأی اعضا تاکید شده، بهتر است در راستای جلوگیری از هرگونه شائبه حالا که 20 نفر هستیم از رأی علیخانی عبور کنیم و بعدا رأی‌شان را در گوشی به من بگوید.

وی ادامه داد: این رویه ممکن است بدعت شود و بعدا در فضای مجازی داستان ایجاد می شود.


به گزارش ایسنا، در حین شمارش آراء علی اعطا به عنوان ناظر انتخاب شد.

بنابر این گزارش، انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران برای سال چهارم برگزار شد که محسن هاشمی توانست با کسب 18 رأی از 20 نفر حاضر در جلسه شورا، برای سال چهارم به عنوان رئیس شورای شهر تهران باقی بماند.

محسن هاشمی پس از انتخاب به عنوان رئیس شورا از اعضاء به دلیل حسن اعتماد تشکر کرد.

در ادامه جلسه شورا برای انتخاب هیأت رییسه، انتخاب نایب رئیس در دستور کار قرار گرفت که محسن هاشمی از ابراهیم امینی دعوت به نامزدی در سمت نایب رییسی شورای شهر کرد و بهاره آروین نیز پیشنهاد داد که یکی از زنان شورا به غیر از خودش، برای پست نایب رئیسی کاندیدا شود که هیچ یک از زنان اعلام کاندیداتوری نکرد و تنها ابراهیم امینی گزینه نایب رئیسی شد.

ابراهیم امینی با کسب 16 رأی از 20 نفر حاضر، توانست برای سال چهارم نایب رئیس شورا باقی بماند.

همچنین در ادامه اعضای شورای شهر انتخاب دو منشی را دردستور کار خود قرار دادند که محسن هاشمی اعلام کرد که زهرا نژادبهرام به عنوان منشی کاندیدا شدند و از خانم آروین هم می خواهم که از تصمیم انصراف خود صرف نظر کرده و همچنان برای سال چهارم منشی بماند.

همچنین الویری نیز ضمن دعوت از آروین برای حضور به عنوان منشی در هیات رئیسه گفت: شورای پنجم با مبارزه با فساد پز می دهد و پرچم دار این جریان هم آروین است پس لازم است که آروین در هیات رئیسه بماند.

در ادامه امانی، فراهانی، خداکرمی و میرلوحی نیز از آروین درخواست کردند که یکسال دیگر منشی شورا بماند که نهایتا آروین عضو شورای شهر ضمن عذرخواهی از حسن نظر اعضاء گفت: من تلاش کردم در این مدت مسئولیت جمعی را در حد توانم انجام دهم اما توان من یاری نمی کند که این مسیر را ادامه دهم.

آروین ادامه داد: کار در شورا با انسجام در حال پیگیری است و باید امورات در شهرداری کنترل شود و حالا توانم یاری نمی‌کند که با اعلام انصراف رسمی آروین، الهام فخاری و آرش میلانی اعلام کاندیداتوری کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها