کد خبر: 412323
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۰:۲۵
| |

سازمان پزشکی قانونی موظف به انتقال و تدفین اجساد نیست

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور به جایگاه مدیریت بحران در قوانین و مقررات کشور و نیز نهادهای مسئول در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: بنا بر این قانون همه دستگاه ها در صورت وقوع بحران دارای وظایف و مسئولیت هایی هستند که باید به خوبی وظیفه خود را ایفا کنند؛ پزشکی قانونی نیز بحث مدیریت اجساد را بر عهده دارد.

سازمان پزشکی قانونی موظف به انتقال و تدفین اجساد نیست
کد خبر: 412323
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۰:۲۵

اعتمادآنلاین| در دوره آموزشی مقابله با بحران که امروز (دوشنبه) به صورت ویدئوکنفرانس و با شرکت تیم های بحران استان ها برگزار شد، افزود: در هنگام وقوع حوادث و بلایا پزشکی قانونی شناسایی و تعیین هویت اجساد به جای مانده از حادثه را بر عهده دارد و کار انتقال و تدفین، وظیفه سازمان شهرداری ها و دهیاری هاست.

محمدرضا قدیرزاده رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه وقوع حادثه نظارت بر امر انتقال اجساد و جمع‌آوری بقایا بنا بر پروتکل های پزشکی قانونی است تا کار شناسایی قربانیان و نیز قطعات به جای مانده از اجساد با مشکل مواجه نشود.

قدیرزاده همچنین به جایگاه مدیریت بحران در قوانین و مقررات کشور و نیز نهادهای مسئول در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: بنا بر این قانون همه دستگاه ها در صورت وقوع بحران دارای وظایف و مسئولیت هایی هستند که باید به خوبی وظیفه خود را ایفا کنند؛ پزشکی قانونی نیز بحث مدیریت اجساد را بر عهده دارد.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور به برخی حوادث اتفاق افتاده در کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: پزشکی قانونی در این حوادث تلاش کرد تا کار شناسایی اجساد را با دقت لازم و در کمترین زمان ممکن انجام دهد ضمن آنکه باید توجه داشته باشیم در تعیین هویت اجساد دقت را فدای سرعت نکرده و به درستی این کار تخصصی را به نتیجه برسانیم.

گفتنی است در این نشست آموزشی، در قالب کار گروهی و با حضور تیم های عملیاتی مدیریت بحران استان ها (از طریق ویدئوکنفرانس) و کلیه مدرسین دوره، مانور سقوط هواپیما و چگونگی عملکرد پزشکی قانونی در این حوادث برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها