کد خبر: 405670
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۱:۰۰
| |

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

ویروس کرونا| شناسایی دو هزار و 294 بیمار جدید مبتلا به کرونا

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از بین مبتلایان جدید، 534 مورد بستری و هزار و 760 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 122 هزار و 492 نفر رسید.

ویروس کرونا| شناسایی دو هزار و 294 بیمار جدید مبتلا به کرونا
کد خبر: 405670
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 29 اردیبهشت 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 294 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، 534 مورد بستری و هزار و 760 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 122 هزار و 492 نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 69 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به 7 هزار و 57 نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون 95 هزار و 661 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین 2712 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون 701 هزار و 640 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان خوزستان حدود 25 درصد موارد تشخیصی را به خود اختصاص داده است. باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی اثر محدودیت‌ها و رعایت بهداشت عمومی و فردی که در روزهای اخیر رعایت شده را ببینیم. استان‌های لرستان، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. امیدواریم در سراسر کشور نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم رفت و آمدهای غیرضروری را بیشتر رعایت کنند.

وی بیان کرد: انتظار این‌که این بیمار در کوتاه مدت در کشور حذف شود وجود ندارد. در هیچ جای دنیا چنین انتظاری وجود ندارد و با صبر و آرامش و رعایت نکات بهداشتی می‌توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها