کد خبر: 391600
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۴:۱۴:۱۱
| |

ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی

رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی از سوی اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد و گفت: این بخشنامه برای جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه است.

ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی
کد خبر: 391600
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۴:۱۴:۱۱

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی علاالدین افزود: به منظور مدیریت توزیع در شرایط فعلی کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه و انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش های معاینه و جراحی، بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی ابلاغ شد.

وی درباره ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی خاطرنشان کرد: پیرو بخشنامه شماره 135791/664 در تاریخ 8 اسفندماه امسال به منظور مدیریت توزیع در شرایط فعلی کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه، انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش های معاینه و جراحی، به این‌ وسیله مواردی برای اجرا تا اطلاع ثانوی ابلاغ می شود از جمله آنکه فروش و توزیع دستکش های معاینه و جراحی تولیدی یا وارداتی صرفا از طریق شرکت های توزیع کننده معرفی شده توسط این اداره کل مجاز است.

رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: براساس این بخشنامه شرکت های پخش رازی، پخش البرز و دارو پخش جهت توزیع معرفی می شوند در صورت تغییر فهرست شرکت های پخش مجاز، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد و قیمت فروش به شرکت های توزیع کننده مذکور و مرکز درمانی باید مطابق قیمت های مصوب مندرج در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی باشد.

علاء الدین افزود: واردکنندگان دستکش های پزشکی ملزم به به روزرسانی موجودی خود در سامانه توزیع اقلام مشمول ارز رسمی در پورتال imed.ir هستند؛ همچنین تولیدکننده و شرکت های پخش مذکور ملزم به اعلام مستمر موجودی انبار به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت آمار فروش و موجودی به آدرس Register.imed.ir ( مطابق فایل پیوست) به صورت روزانه هستند و تولیدکنندگان حداکثر ظرفیت کارخانه تولید کننده نسبت به تولید این اقلام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه صادرات این اقلام از هر طریق و تحت هرعنوان و تعرفه گمرکی ممنوع و هرگونه توزیع داروخانه ای توسط شرکت های پخش صرفاً تا سقف 10 درصد امکان پذیر است؛ توزیع به مراکز درمانی تشخیصی، کلینیک ها و مطب ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تابعه باید انجام شود.

علاء‌ الدین یادآور شد: این بخشنامه طی نامه شماره 664/139279/د در تاریخ 15 اسفندماه 1398 به صندوق پیام کارتابل الکترونیکی شرکت ها در پورتال آیمد ارسال شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها