کد خبر: 348252
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

فاطمه حسینی، عضو فراکسیون زنان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در پرونده‌هایی که هنوز حکمی برایشان صادر نشده تاثیرگذار است/ حمایت از قربانیان اسیدپاشی در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی مد نظر قرار گرفت

فاطمه حسینی، نماینده مجلس، با اشاره به جنبه‌های مختلف طرح تشدید مجازات اسیدپاشی گفت: این طرح صرفاً به‌ منظور تشدید مجازات اسیدپاشی نبود بلکه حمایت از قربانیان اسیدپاشی هم مد نظر قرار داشت. قربانیانی که آسیب جدی دیده‌اند می‌توانند از حمایت‌های این قانون بهره‌مند شوند.

تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در پرونده‌هایی که هنوز حکمی برایشان صادر نشده تاثیرگذار است/ حمایت از قربانیان اسیدپاشی در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی مد نظر قرار گرفت
کد خبر: 348252
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه حسینی، نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به روند بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح بعد از بررسی در صحن مجلس به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کردند که مجدداً به مجلس ارسال و مشکلات آن رفع شد، اما بار دیگر شورای نگهبان ایراداتی از این طرح گرفته است که امیدواریم این مرتبه با بررسی و رفع ایرادات در مجلس مشکلات برطرف شود.

او در مورد میزان بازدارندگی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی توضیح داد: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی می‌تواند بازدارنده باشد، البته در شرایطی که به‌ خوبی اطلاع‌رسانی شود و در جامعه نسبت به آن آگاهی به وجود آید.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورت تصویب و ابلاغ قانون تشدید مجازات اسیدپاشی می‌تواند در پرونده‌هایی که تاکنون حکم قطعی صادر نشده است تاثیرگذار باشد و حسب قانون جدید رأی برای این پرونده‌ها صادر شود.

حمایت از قربانیان اسیدپاشی در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی مد نظر قرار گرفت

حسینی با اشاره به جنبه‌های مختلف طرح تشدید مجازات اسیدپاشی عنوان کرد: این طرح صرفاً به‌ منظور تشدید مجازات اسیدپاشی نبود بلکه حمایت از قربانیان اسیدپاشی هم مد نظر قرار داشت. قربانیانی که آسیب جدی دیده‌اند می‌توانند از حمایت‌های این قانون بهره‌مند شوند.

او در پایان گفت: با توجه به تغییراتی که بر اجرای قانون سال 1337 تاثیر گذاشته بود، جنبه عمومی جرم اسیدپاشی خفیف بود. اما در حال حاضر با توجه به تشدید شدن جنبه عمومی مجازات انتظار این است که شاهد کاهش وقوع این جرم باشیم چون عدم تناسب جرم با مجازات می‌تواند بر افزایش آن جرم تاثیر جدی‌ بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها