300 تومان، میزان افزایش قیمت غذای دانشجویان

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از اقدامات ما برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی ایجاد رستوان‌های مکمل در کنار رستوان‌های دانشجویی است.

300 تومان، میزان افزایش قیمت غذای دانشجویان
کد خبر: 336922
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۵:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، درباره افزایش قیمت غذای دانشجویی گفت: سال گذشته قیمت غذای دانشجویی 1300 تومان بود که امسال این میزان به 1600 تومان افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه تورم خیلی زیاد است و طبیعتا مشکل کمبود اعتبارات وجود دارد، در این راستا هر وعده غذایی مبلغ 300 تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان برخی از دانشگاه‌های دولتی کشور همچنان به کیفیت نامطلوب غذایی اعتراض دارند آیا با افزایش قیمت غذا کیفیت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد؟ گفت: گرچه درصد کمی به قیمت غذای دانشجویی اضافه شده است، اما همچنان بحث کیفیت غذایی نیز مورد توجه ما است.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به کیفیت مواد اولیه غذایی گفت: یک بحث تاثیرگذار در کیفیت مطلوب غذای دانشجویی به مواد اولیه و نحوه پخت برمی‌گردد. دانشگاه‌ها موظف هستند مواد اولیه غذای دانشجویی را به طور رسمی از جایی تامین کنند که ما برای آنها مشخص کرده‌ایم. در این میان نحوه پخت و پز غذاها هم به آشپزخانه و سیستم آشپزی آنها برمی‌گردد، ما برای ارتقا سطح کیفی آشپزخانه‌ها برنامه‌هایی داشتیم که تلاش شد برخی از این برنامه‎ها امسال عمل شوند.

صدیقی اضافه کرد: به عنوان مثال امسال حدود 31 درصد آشپزخانه‎های دانشگاهی کشور ارتقا یافتند. این ارتقا در زمینه صنعتی‌سازی شدن سیستم پخت‌وپز، نظارت بر بهداشت، ارتقای سیستم مصرف انرژی در آشپزخانه‌ها در راستای کاهش مصرف انرژی بوده که همگی مورد بازنگری قرار گرفتند تا با در کنار هم قرار دادن این موارد بتوانیم کیفیت غذایی دانشجویی را ارتقا دهیم.

او با اشاره به رستوران‌های مکمل در کنار سلف سرویس‌های دانشجویی گفت: یکی دیگر از اقدامات ما برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی ایجاد رستوان‌های مکمل در کنار رستوان‌های دانشجویی است. رستوران‎های مکمل در واقع طرحی است که با تنوع بیشتر غذا میزبان دانشجویان خواهد بود. به این صورت که اگر دانشجویان علاقه‌ای به غذای رستوران دانشگاه نداشته باشند و یا غذایی باب میل آنها نبوده، بتوانند با یارانه‌ای که با آنها داده می‌شود به رستوران‌های مکمل مراجعه کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان درباره آن دسته از خوابگاه‎هایی که سالی دو مرتبه اقدام به افزایش شهریه می‌کنند، گفت: چنین اقدامی خلاف قانون است و ما در برخی از سال‌ها حتی افزایش قیمت خوابگاه را نداشتیم.

او اضافه کرد: اگر بنا به افزایش شهریه باشد، هر خوابگاه فقط یک مرتبه در سال می‌تواند به شهریه‌ اضافه کند، در غیر این صورت تخلف مرتکب شده‌ است. اگر خوابگاهی ارتقای سطح هم داشته باشد، در همان سال نیز اجازه افزایش قیمت بر شهریه‌ها را نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر سطح خوابگاهی از سطح سه به دو ارتقا یافته است در همان سال اجاره بهایش افزایش پیدا نخواهد کرد. به طور قانونی هر خوابگاه بر اساس تعرفه صندوق رفاه دانشجویی تنها یک بار در سال اجازه افزایش قیمت اجاره بها را خواهد داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوالی درباره محل تامین بودجه 38 پروژه ورزشی گفت: این بودجه میان صندوق رفاه دانشجویی، سازمان امور دانشجویان و دانشگاه مورد نظر به صورت یک سوم مشترک است. با این مشارکت بنا داریم، فعالیت دانشجویی گسترش پیدا کند که البته خود دانشگاه‌ها نیز به ما کمک خواهند کرد. این 38 پروژه در کل کشور توزیع شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها