کد خبر: 336365
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۲۱:۴۳:۱۹
| |

ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

می توان از ظرفیت زنان برای کاهش اثر تحریم بر اقتصاد کشور بهره برد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: می توان از ظرفیت زنان و خانواده برای کاهش آسیب های اجتماعی و اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور بهره برد.

می توان از ظرفیت زنان برای کاهش اثر تحریم بر اقتصاد کشور بهره برد
کد خبر: 336365
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۲۱:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، شامگاه شنبه در حاشیه جلسه رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای تقویت مهارت های ارتباطی برنامه ریزی کنیم این موضوع را هدف قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده های با تفاهم بالا باید به جامعه ما بازگردانده شود، افزود: باید با همکاری همه سازمان های مردم نهاد و ارگان های مختلف جریان اجتماعی برای حل مشکلات خانواده و آسیب های آن شکل بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: حل مشکلات خانواده و آسیب های آن به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه منتهی می شود و برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: باید در همه سیاست ‎ها و برنامه ‎ها زنان و مردان بتوانند از همه مواهب توسعه ‎ای کشور یکسان بهره ‎مند شوند.

ابتکار تاکید کرد: موضوع عدالت جنسیتی موضوعی نیست که تنها به یک دستگاه و یا بخش بانوان و خانواده ارتباط داشته باشد بلکه همه دستگاه‎ ها باید برای تحقق این عدالت برنامه داشته باشند.

افزایش دختران بازمانده از تحصیل در گلستان

وی با اشاره به اینکه در حوزه عدالت جنسیتی در استان گلستان اختلافی با میانگین کشوری شاهد هستیم، یادآور شد: به دلایل فرهنگی، قومیتی و سایر موارد تعداد دختران بازمانده از تحصیل در استان گلستان در حال افزایش است و باید آموزش و پرورش و دستگاه ‎هایی اجرایی برای این مهم برنامه‎ ریزی کنند.

ابتکار با تاکید بد اینکه باید مشکلات حوزه زنان برطرف شود، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط تا چهار برابر دختران فارغ التحصیل نسبت به پسران فارغ التحصیل بیکار هستند؛ طرحی را با همکاری جهاد کشاورزی داریم که در این طرح آموزش زنان برای تولید محصولات روستایی و استاندارد دنبال می‌ شود.

وی به جاذبه های استان اشاره کرد و گفت: مکان ‎هایی مانند روستای زیارت نیز در این استان وجود دارد که مورد تعرض و آسیب قرار گرفته اند که بانوان می توانند در این مقوله کمک کار باشند تا تخریب زیست محیطی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کشور ما مشکلاتی در حوزه تحریم ‎های ظالمانه آمریکا دارد و این مشکلات به شاخصه ‎های ما آسیب ‎هایی وارد کرده، اما می توان همانگونه که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب زنان پیشگام بودند با توانمندسازی زنان به کاهش آثار تحریم بر اقتصاد کشور کمک کرد.

ابتکار با بیان اینکه نسبت مدیریت زنان خیلی کمتر از توانمندی های آن هاست، ادامه داد: 41 درصد از جمعیت کارکنان دولت را زنان تشکیل می دهند و دولت دوازدهم سهم 30 درصدی را برای حوزه مدیریت بانوان در عرصه مدیریتی در نظر گرفته اما همچنان برخی از استان ‎ها فاصله زیادی با این عدد دارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها