آمارهای ترسناک از غریق در شمال ایران

تابستان امسال با سال‌های دیگر از حیث گرمای بی سابقه تفاوت داشته و این امر سبب شده مردم قصد سفر به شهرهای شمالی ایران برای استفاده از دریا را کنند که متاسفانه سبب ایجاد آمارهای نگران کننده از افزایش غریق در سواحل مازندران حکایت دارد.

آمارهای ترسناک از غریق در شمال ایران
کد خبر: 333399
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۵:۱۳:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌‌ مازندران استانی شمالی بوده که به دلیل برخورداری از دو سوم وسعت سواحل شمال ایران با میزان 340 کیلومتر همواره در فصل تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تفرج و شنا در دریا است.

امسال به دلیل گرمای بیش از حد هوا در استان‌های شمالی ایران و از سویی گرمای زودهنگام از اواسط خرداد امسال سبب شد تا موج عظیمی از مسافران برای تفریح و شنا در دریای مازندران به این استان پرگردشگر ایران سفر کنند.

آمارها حکایت از آن دارد که سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر داخلی و خارجی به مازندران سفر می‌کنند و بخش عمده مسافران مازندران در تابستان، فرصت بیشتر خود در سفر را در سواحل مازندران می‌گذراند.

آشنا نبودن به فنون شنا، کمبود و نارسایی در طرح‌های دریا، کمبود ناجیان غریق، استاندارد نبودن برخی طرح‌های دریا و بی توجهی مسافران به توصیه‌های ناجیان غریق و عوامل طرح‌های دریا سبب می‌شود تا مسافرانی که با شادی و سرور به مازندران می آیند، متاسفانه با کام تلخ و اجساد بی جان فرزندان، خانواده‌ها و بستگانشان به زادگاهشان بازگردند.

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره ای به آمارهای فوتی در رودخانه‌ها و سواحل مازندران در چهار ماهه نخست امسال، گفت: در چهار ماهه امسال 21 نفر مرد و زن در رودخانه‌های مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت نفر بیشتر گزارش شده است.

وی اشتیاق همگان به‌ویژه جوانان به سپردن تن به آب در روزهای گرم تابستان را امری طبیعی و قابل‌درک دانست و افزود : شرایط شنا در رودخانه‌ها مانند استخر نیست، زیرا آب آن جریانی ناپایدار و متغیر دارد و گاهی بهترین شناگران نتوانسته‌اند از رودخانه جان سالم به در ببرند.

عباسی، به تعداد هفت قربانی شنا در رودخانه‌های مازندران در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت شهری و روستایی این قبیل خطرات در حال افزایش است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: باید برای جلوگیری از افزایش غرق شدگی با هشدارهای لازم در مناطقی که امکان خطرآفرینی‌ آن مشخص است با اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف برای کاهش تلفات انسانی اقدام کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها