کد خبر: 328588
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۳:۱۹:۰۲
| |

نیاز به پرستار با افزایش میانسالان کشور بیشتر شده است

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: جمعیت کشور به سمت میانسالی می رود و با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر مواجه هستیم؛ این رویه نیاز به پرستار را در کشو افزایش داده است.

نیاز به پرستار با افزایش میانسالان کشور بیشتر شده است
کد خبر: 328588
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۳:۱۹:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ اصغر دالوندی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی سازمان نظام پرستاری با خبرنگاران گفت: پرستاران بازار کار بینالمللی دارند به همین خاطر برای جلوگیری از مهاجرت آنها نیازمند نگاه ویژه هستیم.

وی خواستار رسیدگی به موضوع بهره وری و سختی کار پرستاران شد و افزود: پرستاران از تبعیض در برخی حوزه ها رنج می برند. لازم است به جایگاه آنها در نظام سلامت احترام بگذاریم تا آرامش به جامعه پرستاری برگردد. همچنین مسئولان باید به جامعه پرستاری اعتماد کنند.

رئیس نظام پرستاری به تغییرات جمعیتی کشور، افزایش تصادفات و افزایش بیماری های غیرواگیر در کشور اشاره کرد و گفت: امروز بیش از گذشته به پرستار نیاز داریم.

دالوندی افزود: باید به سمت مردم برویم نه اینکه بیمار شوند و آنها به سمت ما بیایند. ما نیازمند خدمات جامعه نگر و اجرای طرح ملی مراقبت در خانه و پرستار مدرسه هستیم.

وی اظهار داشت: سلامت را باید از مهدهای کودک شروع کنیم تا کودکان هم مراقب سلامت خود باشند و هم سبک زندگی سالم در جامعه رواج یابد.

نظام سلامت نباید بین پزشک و پرستار تبعیض قائل شود

محمد شریفی مقدم رئیس خانه پرستار نیز در این نشست گفت: سلامت اولویت همه دولت ها است و بیشترین اعتبارات را به خود سوق می دهد اما سپردن سکان مدیریت ها در نظام بهداشت و سلامت به پزشکان باعث شده خدمات ضعیفی به مردم ارائه شود.

وی از افزایش نیافتن سهمیه پذیرش دانشجویان پزشکی در کنکور انتقاد کرد و افزود: با وجود نیاز به پزشک، سهمیه ها افزایش نیافته اما از طرف دیگر، ظرفیت پذیرش پرستاری در دانشگاه ها در سال های اخیر 2 برابر شده است.

شریفی مقدم گفت: به خاطر کمبود پزشک، فشار کاری زیادی روی رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی وجود دارد و تبعیض بین پرستار و پزشک در نظام سلامت کشور یک آسیب جدی در این حوزه است.

رئیس خانه پرستار با اشاره به حمله یک پزشک به یک پرستار در یکی از بیمارستان ها اظهار داشت: نظام سلامت کشور باید از جایگاه پرستاران و شأن و منزلت آنها حفاظت کند تا شاهد ارتقای وضعیت سلامت در کشور باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها