کد خبر: 327658
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۹:۲۹:۰۰
| |

نخستین کارگاه مشترک وزارت دادگستری و کمیسیون اروپا برگزار می شود

نخستین کارگاه مشترک وزارت دادگستری و کمیسیون اروپا با موضوع حمایت از مالکیت فکری در اتحادیه اروپا برگزار می شود.

نخستین کارگاه مشترک وزارت دادگستری و کمیسیون اروپا برگزار می شود
کد خبر: 327658
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش روز یکشنبه وزارت دادگستری، در این کارگاه که از چهاردهم مرداد در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود، هیات اعزامی از اتحادیه اروپا «وضعیت حمایت از مالکیت فکری» را تشریح می کنند.

این کارگاه با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی مالکیت فکری و همچنین اساتید دانشگاه ها و پارک های علم و فن آوری به مدت سه روز و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

این همایش از 14 تا 16 مرداد ماه جاری در سالن همایش ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود
.

در جمهوری اسلامی ایران قوانین مالکیت صنعتی (قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری) بر اساس مصوبه سال 1386 اجرا می شود و طبق این قانون که منطبق با استانداردهای «معاهده تریپس» است، حمایت های بسیار خوبی از دارندگان حقوق مالکیت فکری به عمل می آید.

رحیم پیلوار خرداد سال گذشته در دیدار با کارول برمرس رئیس بخش امور اقتصادی سفارت فرانسه و رایزن منطقه خاورمیانه در امور مالکیت فکری این کشور گفت:‌ در حال حاضر نیز این قانون به صورت آزمایشی در حال اجرا است و قانون جدید مطابق با استانداردهای قانون سابق و با اندک تغییراتی در آینده ای نزدیک در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیلوار اظهار کرد: دادگاه های ایران این قانون را به خوبی اجرا می کنند و حمایت های خوبی در خصوص علائم تجاری، اختراع و طرح های صنعتی از دارندگان حقوق داخلی و خارجی صورت می گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها