کد خبر: 326141
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

مجازات برداشت غیر مجاز از حساب مشترک چیست؟

حدود سه ماه است که از همسرم جدا شدم اما در این مدت اقدامی برای جدایی حساب‌های بانکی مشترک‌مان نکردیم. اخیرا متوجه شدم همسر سابقم با همکاری خواهرش و با جعل امضای من اقدام به خالی کردن حساب‌های مشترک‌مان در بانک کرده است. چگونه می‌توانم آن را اثبات کنم؟

مجازات برداشت غیر مجاز از حساب مشترک چیست؟
کد خبر: 326141
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- سوال مخاطب ا عتمادآنلاین: با سلام؛ حدود سه ماه است که از همسرم جدا شدم اما در این مدت اقدامی برای جدایی حساب‌های بانکی مشترک‌مان نکردیم. اخیرا متوجه شدم همسر سابقم با همکاری خواهرش و با جعل امضای من اقدام به خالی کردن حساب‌های مشترک‌مان در بانک کرده است. چگونه می‌توانم آن را اثبات نمایم؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : اقدام افرادی که از حساب مسترک شما برداشت غیر مجاز کرده‌اند جرم است. در صورتی که قصد شکایت کیفری در این خصوص را دارید می‌توانید با مراجع به دادسرای محل وقوع جرم، شکایت کیفری مبنی بر جعل و استفاه از سند مجعول علیه همسر سابق‌تان و خواهر ایشان مطرح کنید.

برای اثبات ادعا، تقاضای مطابقت امضای خود با امضاهای ذیل اسناد مورد تعرض در بانک را از دادسرا درخواست کنید. عدم حضور یا امتناع آنها از حضور قرینه صحت ادعای شما خواهد بود.

لازم به ذکر است که مطابق ماده 536 قانون مجازات اسلامی هر کس در اسناد و نوشته‌های غیررسمی جعل کند یا از سند مجعول استفاده کند، علاوه بر جبران خسارت به حبس از شش ماه تا دو سال یا پرداخت سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. در صورتی که هر دو جرم را انجام داده باشد به مجازات هر دو عمل محکوم می‌شود.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها