در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

همه رؤسای کمیته امداد، از سال 57 تا امروز

مرتضی بختیاری از 31 تیرماه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی شد. نهادی که سال 57، بعد از انقلاب و به دستور شخص بنیان‌گذار انقلاب، تشکیل شد.

حجم ویدیو: 1.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 325751
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیش از انقلاب اسلامی تعدادی از هم‌رزمان امام خمینی (ره‌) ماموریت رسیدگی به ‌خانواده زندانیان سیاسی و نیازمندان مبارز را بر عهده داشتند.

اقدامات حمایتی این گروه به ویژه در زمان اوج‌گیری انقلاب اسلامی، با حمایت گسترده خانواده زندانیان سیاسی جامعه، سیر صعودی یافت.

در نهایت، در سال 57، کمیته امداد امام با دستور امام خمینی (ره) و به منظور حمایت از این قشر تاسیس شد.

حبیب‌الله عسگراولادی، حبیب‌الله شفیق، مهدی کروبی، ابوالفضل حاجی‌حیدری و رضا نیری از موسسان و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد بودند. حبیب‌الله عسگراولادی، همان اسفند 57، نخستین رئیس این نهاد شد و تا پایان عمرش در سال 1392 نیز این مسئولیت را بر عهده داشت.

رضا نیری اولین سرپرست کمیته امداد بود و حدود 27 سال تا پایان سال 1385 یکی از شورای مرکزی کمیته امداد به شمار می‌رفت و سرپرستی این نهاد را بر عهده داشت.

حسین انواری، پس از نیری، سکان این نهاد انقلابی را بر عهده گرفت و بیش از هشت سال، یعنی تا 16 فروردین 94، همچنان مسئول این نهاد بود.

16 فروردین سال 94، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، طی حکمی، حجت‌الاسلام محسن کازرونی، پرویز فتاح، حسین انواری، حمیدرضا ترقی، سید مرتضی بختیاری، سید منصور برقعی و مرضیه وحید دستجردی را به عنوان اعضای هیات امنا و پرویز فتاح را به عنوان رئیس این کمیته منصوب کرد.

31 تیرماه امسال مرتضی بختیاری بعد از هشت سال جای فتاح را گرفت. بختیاری ریاست وزارت دادگستری در دولت احمدی‌نژاد، قائم‌مقامی پیشین آستان قدس رضوی و ریاست سازمان زندان‌ها را در کارنامه مدیریت سیاسی خود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها