کد خبر: 323893
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

امید محمدی، وکیل دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

اجازه ساخت‌وساز اراضی کشاورزی حریم شهرها در اختیار چه ارگانی است؟

شهرداری اوشان- فشم- میگون نسبت به تخریب فنس و توری‌های برخی املاک به صورت علی‌الرأس و بدون حکم کمیسیون ماده 100 اقدام کرده است. آیا این اقدام قانونی است؟

اجازه ساخت‌وساز اراضی کشاورزی حریم شهرها در اختیار چه ارگانی است؟
کد خبر: 323893
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: آیا در مورد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی واقع درحریم شهر که در کمیسیون ماده 100 جریمه نقدی می‌شود، جهاد کشاورزی حق طرح شکایت تغییر کاربری دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت است تکلیف مالک با شهرداری چه می‌شود؟ آیا پرداخت جریمه حقوق کسب‌شده برای مالک ایجاد نمی‌کند؟


امید محمدی، وکیل دادگستری: اول اینکه رسیدگی در کمیسیون ماده 100 مانع صلاحیت جهاد کشاورزی در حیطه امورات مربوط به خود از جمله شکایت کیفری نیست. دوم؛ پرداخت جریمه، حق مکتسبه ایجاد نخواهد کرد چرا که اصولاً امر غیرقانونی حق مکتسبه نخواهد داشت. سوم اینکه در صورت صدور رای در مرجع کیفری مبنی بر قلع‌وقمع (تخریب) بنا ذی‌نفع می‌تواند از شهرداری وجوه پرداختی در خصوص ماده 100 را برگشت دهد.


لازم به ذکر است بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در رسیدگی نسبت به ساخت‌وسازهای واقع در حریم شهرها کمیسیون ماده 100 شهرداری مکلف به استعلام موضوع از دستگاه مربوط یعنی جهاد کشاورزی است.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها