بی‌توجهی به جلوی خودرو، عامل اصلی تصادفات درون شهری

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات عدم توجه به جلو با سهم 35 درصدی مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری در خرداد ماه امسال بوده است.

بی‌توجهی به جلوی خودرو، عامل اصلی تصادفات درون شهری
کد خبر: 318518
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۹:۴۴:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ نادر رحمانی افزود: پس از این عامل، عدم رعایت حق تقدم با سهم 27 درصدی و تخطی از سرعت مطمئنه با سهم 11 درصدی از دیگر علل رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی ادامه داد: تغییر مسیر ناگهانی، انحراف به چپ، حرکت در خلاف جهت، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت فاصله طولی در رتبه های بعدی مهمترین دلایل تصادفات درون‌شهری خرداد ماه قرار گرفته آمد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 62 درصد تصادفات خرداد ماه در جاده‌های برون شهری در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

سرهنگ رحمانی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات خرداد ماه 38 درصد تصادفات برون شهری خارج از 30 کیلومتری شهرها بوده است. وی از توزیع ساعت رخداد تصادفات در جاده‌های کشور به ساعات صبحگاهی خبر داد و گفت: در خرداد ماه بیشترین تصادفات برون شهری بین ساعات 16 تا 20 و 20 و 24 با مجموع 44 درصد رخ داده و پس از آن ساعت 12 تا 16 با 21 درصد، ساعت 8 تا 12 با 17 درصد، یک بامداد تا 4 بامداد با 10 درصد و 4 بامداد تا 8 صبح با 8 درصد در رتبه های بعدی رخداد بیشترین تصادفات جاده‌ای قرار داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها